promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Egy magyar toplistás sláger egy év alatt behozza egy új autó árát

Egy magyar toplistás sláger egy év alatt behozza egy új autó árát

Borítókép:  youtube.com
Zene, Film & Kultúra
Kategória fejléc
Promotions

Mintegy kétmilliárd forint jogdíjat fizetett ki az Artisjus május közepén 7853 magyar dalszerzőnek mintegy 45 ezer magyar zeneműre. És az is kiderült, hogy friss, gyakran játszott sláger egy év alatt 5 millió forint körüli jogdíjbevételt generál az alkotóknak.

Folytatódik a magyar zeneipar növekedése, erre mutat rá legalábbis a a ProArt harmadik, átfogó zeneipari jelentése. Az Artisjus (a zeneszerzők és szövegírók közös jogkezelője) májusban folyósítja a dalszerzőknek az előző évi hazai rádiós, televíziós elhangzások után járó jogdíjat, valamint a vendéglátóhelyeken megszólaló élő háttérzene utáni jogdíjakat. Összesen 3 milliárd 765 millió forintot fizetett ki 65 ezer magyar és külföldi dalszerzőnek (és örökösnek), 155 ezer különböző zeneműre.

Mint kiderült, az összeg 52,5 százaléka (1 milliárd 977 millió forint) jutott 45 673 magyar dalra vagy zeneműre. A magyar szerzők közül összesen 7 853-an részesültek ebből az összegből.

Azt már a dalszerzo.hu teszi hozzá, hogy a magyar „élőzene-iparág becsült értéke 35 milliárd forint, ami közel hat százalékos növekedést jelent a korábbi évekhez képest”.

Érdekesség lehet még a legtöbb magyar zenét játszó adók sorrendje:

  • Muzsika TV (89 791 lejátszott magyar zenemű)
  • Zenebutik (két év alatt 153 447 magyar mű)
  • Sláger TV (70 060)
  • Music Channel (34 327)
  • HIT Music Channel (18 957)
  • MTV Hungary/Viva (11 648)

Továbbá az is kiderült,

hogy egy friss, gyakran játszott sláger egy év alatt 5 millió forint körüli jogdíjbevételt generál az alkotóknak.

(Ez egy középkategóriás új autó árának felel meg.) Igaz, egy toplistás dalnak több szerzője és előadója is lehet – tehát el kell osztani a bevételt. És az is a teljes kép része, hogy ilyen befutott darabból azért nem túl terem egy évben.