A világ legnagyobb emberi alkotása mentheti meg Afrikát
Olvass tovább...
Megosztja a társadalmat az a hajó mint kiállítási tárgy, amely a Földközi-tengeren elsüllyedt, 700 ember halálát jelentve, akik közül a legtöbb afrikai menekült volt. Kritikákat kap a művészvilágtól is, mások viszont szelfiznek vele a világ egyik legnagyobb kulturális eseményén.
2015-ben Líbiából Olaszországba tartott az a halászhajó, amely a fedélzetén 700 emberrel, főként afrikai menekülttel elsüllyedt, az utasok pedig minden feltevés szerint a hullámsírba vesztek.
Christoph Büchel svájci-izlandi művész a múlt hétvégén megnyílt Velencei Biennálén kiállította a hajóroncsot,
erősen megosztva ezzel a társadalmat és a művészvilágot.
Büchel, a „Mi hajónk” néven a menekülteknek akart emlékművet emelni, állítása szerint, ám a BBC cikke szerint sok kritikát kap, és maga a cikkíró is felteszi a kérdést: mi a művészet célja? Ha az erős érzelmek kiváltása, akkor a hajónak valóban ott a helye a kiállított tárgyak között, de ettől még kérdés marad,
hol a jóízlés határa, illetve (ezt már mi mondjuk), honnan számít kegyeletsértésnek.
Olvass tovább...
Az egyik kritikus szerint az emberek szemtől szemben találják magukat itt a halállal, ugyanakkor
a turisták egy része elkezdett szelfiket készíteni a hajóval, amit azért biztosan nem kellene.
A BBC szerint a 2015-os katasztrófa a történelem legtöbb áldozatott követelő hajós balesete volt a Földközi-tengeren, amelyen már az ókorban is virágzott a hajózás.
Olvass tovább...