Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Egy csapat koreai fiú lenyomta Taylor Swiftet

Egy csapat koreai fiú lenyomta Taylor Swiftet

Zene, Film & Kultúra

Egy csapat koreai fiú lenyomta Taylor Swiftet

Zene, Film & Kultúra

Promotions 06:34
Kezdjük azzal, hogy Dél-Korea talán a világ legmuzikálisabb országa. Mivel a szülők számára elengedhetetlen, hogy a gyermekek megtanuljanak zongorázni, az ázsiai országban szinte nincs olyan fiatal, aki zavarba jönne, ha oda kell ülnie a hangszerhez. A klasszikus muzsika persze nem zárja ki, hogy a koreai fiatalok (és idősebbek) megőrüljenek a popzenéért. A könnyed slágeres dallamok annyira népszerűek az országban, hogy külön terminust alkottak a dél-koreai popzenére, ez lett a K-pop.

A hatalmas lemezkiadók segítségével az elmúlt harminc évben felfuttatott műfaj mára óriási sztárokat ad a könnyűzenei piacnak, és a bandák ráadásul az 50 milliós ország határain túl is hódítanak: Kínában, a délkelet-ázsiai térségben, Latin-Amerikában, Észak-Amerikában és már Indiában is felbukkannak a toplisták élén.


Ennek fényében már nem is olyan meglepő, hogy a BTS nevű K-pop banda lenyomta Taylor Swiftet. Az amerikai énekesnő Look What You Made Me Do című számának klipjét 43,2 millióan nézték meg egy nap alatt (teljesen felesleges adat, de ez azt jelenti, hogy 1,8 millióan nézték óránként, percenként 30 ezren, másodpercenként pedi 500-an). Ez történelmi rekord volt, hiszen a YouTube-on korábban 24 óra alatt még semmi sem lett ilyen népszerű. Aztán jött a BTS és sárba döngölték Swift kisasszony videóját. A héttagú koreai banda Idol című dalához készített klipjére több mint 45 millióan kattintottak egy nap alatt.


A BTS eddigi rekordja 35,9 milliós nézettség volt 24 óra alatt, ezt a Fake Love című klipjükkel érték el.

A BTS múlt héten jelentette meg új albumát Love Yourself: Answer címen. A banda októberben Európát veszi célba: két londoni koncert mellett fellépnek Németországban, Holandiában és Franciaországban is. A fellépéseik hangulatáról csak annyit, hogy a hétvégén Szöulban adtak egy dupla-koncertet, amire összesen 140 ezren váltottak jegyet, vagyis feltehetően 70 ezer ember sikított megállás nélkül, amíg a hét fiú énekelt.

A BTS név egyébként az (angol átírásban) Bangtan Sonyeondan rövidítése, ami magyar fordítsában nagyjából annyit tesz: golyóálló csibészek. A banda ugyanis a fiatalokra „kilőtt” sztereotípiákat és kritikákat igyekszik kivédeni. Később frissítették az arculatot, és a nevet immár a Beyond The Scene (vagyis Túl a valóságon) rövidítéseként értelmezték.

A 2013-ban indult együttes számára 2015 hozta meg az áttörést otthon, és 2017-ben váltak ismertté világszerte. Ők lettek az első koreai banda, akiknek kiadványa aranylemez lett az Egyesült Államokban.

(fib)