Berezgett a műszer az egyiptomi piramisnál, félelmetesen nagy dolog rejtőzött évezredekig a homok alatt
Borítókép:  Profimedia/illusztráció

A világ legtitokzatosabb építményei között szerepelnek olyan építmények, mint a Stonehenge, a Nagy Szfinx és a Húsvét-szigeti kőfejek, de ezen a listán az egyiptomi piramisok is kiemelkednek. Ezek a monumentális alkotások számos rejtélyt őriznek még ma is.

Kevesen ismerik, de az egyiptomi piramisok alatt felfedezett járatok és alagutak mellett találtak egy első pillantásra idegen tárgyat is, amit később a tudósok Hufu (Kheopsz) fáraó hajójának neveztek el. Ezt a hatalmas hajót az ötvenes években fedezte fel Kamal el-Mallakh régész. Óriási felfedezés volt a korában, manapság pedig már láthatjuk ezt a járművet kiállítva is.

Kheopsz fáraó az i. e. 26. században uralkodott, és nevéhez fűződik a gízai nagy piramis is. A fáraó sírkomplexumában találták meg ezt a 4600 éves hajót, mely páratlan történelmi jelentőséggel bír a szakértők körében. A tudósok még mindig nem tudják pontosan, miért került a hajó a fáraó mellé.

Több magyarázat létezik.

A kutatók szerint lehet, hogy spirituális jelentőséggel bírt, és ezért temették a fáraó mellé, hogy segítse őt átkelni Ré napisten birodalmába a túlvilágon. Másik teória szerint Kheopsz zarándokhajója lehetett, amellyel szent helyeket látogatott meg, és a túlvilágon is használni akarta.

A hajót darabokban helyezték el a fáraó mellé, és a kutatók több évig dolgoztak azon, hogy az 1224 darabból álló szerkezetet összeállítsák. Később egy látványos bemutatón keresztül szállították el a hajót Egyiptom egyik legújabb múzeumába.

Íme a 4600 éves hajó:

(Forrás: Femina, Travelo)