A tudósok végre megtalálták a bizonyítékot a földönkívüli élet létezésére, forradalmi felfedezés sokkolja a világot
Borítókép:  Profimedia/ Illusztráció

Ez a felfedezés bizonyíthatja, hogy valóban létezik földönkívüli élet.

A csillagászok egy lépéssel közelebb kerülhetnek az idegenek létezésének bizonyításához, most ugyanis felfedeztek nem kevesebb minz 85 lehetséges bolygót a Naprendszeren kívül, melyeken potenciálisan földönkívüli élet lehet.

A szakemberek a NASA adatait tanulmányozva több tucat új bolygót találtak, amelyek mérete hasonló a Jupiterhez , a Szaturnuszhoz és a Neptunuszhoz. A 85 exobolygó közül – amelyek a Napon kívüli más csillagok körül keringenek – 60 esetében is úgy találták, hogy a hőmérséklete közel áll a saját Naprendszerünk hőmérsékletéhez.

A szakértők pedig mindezek alapján úgy vélik, hogy ez az éghajlat már elég hideg lehet a idegen élet fenntartásához. A világon kívüli felfedezést a NASA TESS (Transitioning Exoplanet Survey Satellite) nevű missziójának adatai alapján tárták fel.

A tudósok azt találták, hogy az új bolygók sokkal hűvösebbek, mint a 2018 áprilisában indult eredeti TESS küldetés során felfedezettek többsége. Ennek eredményeként szerintük ezeknek a bolygóknak van egy "lakható zónájuk" - ami azt jelenti, hogy az exobolygók elég távol vannak gazdacsillagaiktól, és megfelelő hőmérsékletűek lehetnek az élet fenntartásához.

Az új tanulmány egy nemzetközi együttműködés keretében jött létre, amelyet Faith Hawthorn PhD kutató vezetett a Warwicki Egyetemen. A TESS elnevezésű program segítségével Hawthorn és kollégái képesek voltak megfigyelni a csillagok fényességében bekövetkezett csökkenéseket, az úgynevezett „átvonulásokat”, amelyeket az előttük elhaladó tárgyak okoztak. Ez pedig lehetővé teszi a tudósok számára az exobolygók azonosítását és méretük meghatározását.

Az űrműhold fényességet vesz ezekből a csillagoktól, és azt méri, hogy az előttük elhaladó bolygók hogyan csökkentik a fényüket. Rengeteg bolygót találhatunk ilyen módon. Remélem, hogy kutatásaink alapján nem fogunk csak az összes olyan bolygót ismerhetjük meg, amelyek a Tejútrendszerben helyezkednek el, de megtudhatunk valamit arról is, hogyan jött létre a saját naprendszerünk és miért olyan különleges a Föld

- idézte a kutató szavait a Mirror.