A világon eddig még nem látott dolog került elő Ausztráliában: az egész evolúcióra hatással lehet
Borítókép:  Profimedia /Illusztráció

Nem mindennapi dologra bukkantak Ausztráliában.

A 120-128 millió éves múltra visszatekintő 27 fosszilis madárlábnyomot találtak Ausztráliában, mint kiderült, mindez megváltoztatja a madarak evolúciójára és vándorlására vonatkozó szemléletünket.

A madarakhoz köthető lábnyomok olyan régiek, hogy ekkor még Ausztrália kapcsolatban volt az Antarktisszal, így ezek a legkorábbi ismert madárnyomok a jelenlegi tudomány szerint. Sokan amikor elképzeljük a dinoszauruszokat, gyakran nem illesztünk be madarakat a képbe, de ez a felfedezés azt bizonyítja, hogy nagymértékben az ökoszisztéma részét képezték már akkor is. Sőt, akkor már vándoroltak, hogy kihasználják a sarkok változó táplálékkészletét.

Az ősi lenyomatok megtalálását a szakértők számára rendkívül megnehezítette, hogy a legtöbbjük csak apálykor került elő. Továbbá azt is meg kell említeni, hogy nagyon ritka, hogy egy kisebb állat lenyomata megmarad a Föld egyik részén.

A madaraknak vékony és apró csontjaik vannak. Gondoljunk csak arra, hogy mekkora a valószínűsége annak, hogy egy veréb lábnyoma megmarad a geológiailag

-  mondta Anthony Martin, az Emory Egyetem Környezettudományi Tanszékének professzora, írja az IFL Science

A társszerző, Melissa Lowery, egy helyi önkéntes, aki hasonló kövületekre vadászik, volt az, aki az első lenyomatokat  felfedezte Wonthaggiban 2020-ban. A Melissa által 2020-ban talált nyomok közül hét már nincs meg. Egyes kövületek, köztük a megkövesedett lábnyomok, csak rövid időre kerülnek elő, miután több millió éven át eltemették őket.

Nekünk, embereknek kell sietnünk, és dokumentálnunk kell őket, mielőtt újra eltűnnének

- tette hozzá Anthony Martin.

Az alább látható videóban bemutatják, hogy valójában hogyan is zajlik egy ilyenfajta megkövesedett nyom felkutatása.