Hatalmas kutyaszörnyet találtak Olaszországban, a méretes állatra a tudósok sem tudnak magyarázatot adni
Borítókép:  Profimedia - illusztráció

Szenzációs felfedezésre bukkantak régészek Olaszországban egy ásatás során. Vajon új legenda születhet a kutatásoknak hála?

Egy régészeti csapat Olaszországban egy titokzatos, lezárt sírt fedezett fel, amelyben egy 2000 éves freskót találtak, ami a híres háromfejű Cerberus kutya volt az ókori görög mitológiából. A sírt egy régészeti felmérés során találták meg, amikor a város vízhálózatának karbantartását végezték.

A sírban számos sértetlen freskó található, köztük a Cerberus, amely a pokol kapuját őrzi.

A leglátványosabb kép a Herkules által lenyűgözően megrajzolt Cerberus volt. A freskón további mitológiai alakok is szerepelnek, mint az ikthiocentaurák, akik lólábakkal és hal farokkal rendelkeznek, és a szerelem istenét ábrázolják. A sírkamrát így a "Cerberus Sírjának" nevezik.

A sírt akkor fedezték fel, amikor észrevettek egy falat, amelyet az ókori római építészeti technika, az opus incertum segítségével építettek. Az épület előtti falat egy nehéz tufa kövületből készült lemez zárta le, amely vulkanikus hamuból és más üledékekből készül.

A régészek óvatosan eltávolították a mennyezeti cserépeket, hogy bejussanak a sírkamrába, és egy előzőleg ismeretlen freskót fedeztek fel. A kutatók szerint a sírkamra festett mennyezete és falai tökéletes állapotban vannak, és lenyűgöző mitológiai jeleneteket ábrázolnak, köztük a háromfejű kutya. A munka most folytatódik, hogy még többet feltárjanak a sírból anélkül, hogy károsodna a tartalom. Ez a felfedezés hatalmas izgalmat váltott ki a régészekben, és újabb bizonyíték arra, hogy Giugliano területe rejtett kincseket tartalmaz, amelyekre nagyon kell vigyázni és meg kell becsülni.