126 órán át táncolt és Guiness-rekordot döntött egy nepáli lány
Olvass tovább...
Biztos, hogy te is játszottál vele, biztos, hogy te is imádtad és biztos, hogy ezt nem tudnád utánacsinálni.
A '90-es években Magyarországon is népszerű Nintendo-játék, a Super Mario Brothers első részének végigjátszásában született új világrekord.
A NES (Nintendo Entertainment System) a világ nyugati felén (és Japánban) a ' 80-as években volt népszerűsége csúcsán, akkor a konzolos játékgépek legfejlettebb rendszerének számított. Itthon a szocializmus alatt nem sok eredeti Nintendo-gép volt, ám a Szovjetunió összeomlását követően ellepték az egykori keleti-blokkot is.
Igaz, nálunk már főleg nem az eredeti gépek terjedtek el (azt a '90 es évek elején felváltották a cég új generációs konzoljai), hanem a különböző piacokon kapható, sárga színű, kínai NES-klónok. Sok ma már felnőtt embernek okoztak ezek a gépek felhőtlen perceket, vagy éppen frusztrációt, ha nem sikerült végigjátszani egy játékot.
Olvass tovább...
Az előző világrekordot egyébként szintén ő tartotta 1 éven keresztül, korrábi eredményét most 367 EZREDMÁSODPERC-el szárnyalta túl.
A játéknak még ma is hatalmas rajongótábora van, igazi sláger az úgynevezett speedrunnerek körében. A speedrun angol kifejezés, arra utal, amikor egy videojátékot megpróbálnak a lehető leggyorsabban végigvinni, különböző kategóriákra osztva. Niftski rekordja a legnépszerűbb kategóriában, az úgyneveztt any%-ben született, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy mindent szabad, az egyetlen lényeg a játék teljesítése.
Olvass tovább...
A speedrunnerek gyakorlás során gyakran használnak TAS-okat (Tool Assisted Speedrun), amit hosszú munkával készítenek emberek, tulajdonképpen betáplálják az elvégzendő mozdulatokat utasításként egy programba, majd az lefuttatja a játékot a megadott parancsok alapján. Így szokták keresni a legoptimálisabb, lehető leggyorsabb módját egy játék befejezésének, sokszor több verzióban is, ugyanis nem minden TAS által beprogramozott végigjátszási mód lehetséges ember által.
A lassan 40 éves videojáték azonban már annyira optimalizálva van, és a játékosok keresztbe-kasul felfedeztek a játékban minden kihasználható rövidítést, hogy Niftski egészen hihetetlen módon mindössze pár századmásodperccel maradt el az elméletben csak gép által elérhető legtökéletesebb időtől.
A Super Marioban évek óta mindössze századmásodperceket faragnak a játékosok a rekordidőből, a menet során egy hiba sem megengedhető: pixel- és szubpixel pontos ugrások, folyamatos gyorsítás, és minden létező programozási hiba kihasználásval lehet csak ilyen időt elérni.
A videón látszik a streamer pulzusa is, az utolsó pályákat 190-es szívritmussal csinálja végig.
A videó hatására a közösség felrobbant, több mint egy évet kellett várni az új rekodra, bár volt ennél hosszabb életű rekord is. Részünkről maradunk a normál tempójú játéknál, a dicsőség talán kisebb így, de talán a szívünk is meghálálja, ha nem kényszerítjük 190-es "speedrunokra" a ritmusát.