Pokoli sokk: a tudósok felnyitottak egy barlangot Romániában, ahol öt millió éve nem járt senki
Borítókép:  Profimedia/Illusztráció

Öt millió év teljes izoláció döbenetes dolgokra képes.

A Movile-barlang Romániában található, és a világ egyik legkülönlegesebb helye, hiszen öt millió évig nem jött ide be semmi, és persze ki sem jutott, így pedig helet adott egy kis elszigetelődésnek. A barlang néhány kilométerre található a Fekete-tengertől, és hogy miért aposztrofálják sokszor úgy, hogy "pokol"? Mivel a levegője elképesztően párás, ráadásul mérgező is, de pont ezért egy igazi aranybánya a biológusok számára. Már maga a hely felfedezése is nagyon izgalmas, hiszen szomszédunkban egy később létrehozandó atomerőmű számára kerestek helyet, amikor a barlangot megtalálták.

A szakértők és tudósok a barlang mélyére szállva rengeteg új fajt azonosítottak, köztük nagyon sok a skorpiószabású és a pókféle, ők azok, akik ebben, az ember számára elviselhetetlen környezetben élik mindennapjaikat, itt maradtak életben. A barlang mélyén egészen másfajta világ működik, kis egyedi ökoszisztémával, mint kint, a szabályok is mások.

A tudósok szerint az itt lévő rovarok egykor csapdába estek, amikor bezárult a barlang, és azóta itt élnek, semmiféle érintkezésük nem volt a külvilággal. A barlangban ezen kívül számos új faj még felfedezésre vár, hiszen a tudósok folyamatosan derítik fel a barlangot. Az itt megmaradt élet pedig majd a későbbiekben számos, az élet kialakulásához és fenntartásához fontos kérdés megválaszolásában segíthet a szakértőknek.

A barlangban felfedezett élőlények közül amúgy az egyik legnagyobb egy százlábú, amely a Cryptops speleorex névre hallgat, és mindössze 50 milliméter hosszú.