7000 évig csak a madarak láthatták, a szenzációs felfedezéstől leesett a régészek álla
Borítókép:  Illusztráció / Profimedia

A szakembereknek különleges módszerrel sikerült megtenniük a felfedezést.

Mindig izgalmas, mikor a régészek felfedeznek valamit, hiszen hatalmas jelentőséggel bírhat az, amit meglelnek a különböző helyeken. Elképzelhető, hogy olyasmit találnak, ami teljesen megváltoztatja azt, ahogy eddig láttuk a dolgokat, hiszen például még mindig rengeteg a kérdőjel azzal kapcsolatban, hogyan is fejlődött az emberiség, illetve milyen is volt a bolygón az élet több ezer évvel ezelőtt.

Nemrég Spanyolországban, Alicante mellett tettek olyan hihetetlen felfedezést a régészek, ami szinte történelmi jelentőséggel bír, de nemcsak a szenzációs lelet miatt, hanem a feltárásnál alkalmazott, különleges módszer miatt is, ugyanis most először használtak a szakemberek drónt ahhoz, hogy eljussanak egy olyan helyre, ahová csak nagyon nehezen, vagy szinte egyáltalán nem tudtak volna eljutni.

A régészek tudták, hogy a terület elképesztő kincseket rejthet, de azt nem is sejtették, hogy olyasmit találnak, amit 7000 évig csak a madarak csodálhattak meg, az emberek elől pedig szinte teljesen rejtve maradt – egészen idáig, hiszen a drónnal mondhatni könnyedén meg tudták közelíteni.

Magasan, a hegyoldalban leltek rá olyan barlangrajzokra, amik nemcsak művészeti szempontból lényegesek, hanem történelmi szempontból is, hiszen igazolják, hogy annak idején itt is éltek ősemberek, akik ráadásul vadásztak, gyűjtögettek és még meg is örökítették a hétköznapjaikat, kalandjaikat – a több ezer éves alkotásokon kecske, szarvas és nyilazó emberfigurák is szerepelnek.

Valószínűleg mindenkit érdekel, milyenek is voltak az őseink, és hogyan kellett boldogulniuk, ezért is örültek annyira a helyi régészek a felfedezésnek, hiszen a barlangrajzoknak köszönhetően plusz információkat kaphattak az akkori életről.

Itt lehet megnézni a lenyűgöző drónfelvételt a barlangrajzokról: