Rejtélyes objektum követi a Földet, a tudósok csak most fedezték fel a világűrben
Borítókép:  Illusztráció / Profimedia

Állítólag már 2100 éve velünk van ez a dolog, de eddig még senki se vette észre.

Amikor éjszaka felnézünk az égre, láthatjuk a bolygónk hű társát, a Holdat, amit 1969-ben sikerült meghódítania az emberiségnek, miután Neil Armstrong először ott hagyta a lábnyomát. Rengeteg dolgot nem tudunk még a Holdról, de a NASA a tervek szerint hamarosan ismét embereket küld oda, és a későbbiekben még egy bázist is szeretne kialakítani a körülöttünk keringő égitest felszínén.

Úgy tűnik, hogy nem csupán a Hold a Föld hű társa, ugyanis nemrég felfedeztek a csillagászok egy olyan, különleges objektumot, ami állítólag már nagyjából 2100 éve velünk van, de még csak most sikerült leleplezni, eddig teljesen rejtve maradt – ez mondjuk nem annyira meglepő, hiszen nem egy kifejezetten óriási égitestről van szó, mivel „csupán” 15 méteres az átmérője.

A 2023 FW13 névre keresztelt objektum egy kvázi-hold, vagyis egy olyan aszteroida, ami majdnem holdnak tekinthető.

Ez a speciális űrszikla egyszerre kering a Nap, illetve a Föld körül. A bolygónktól nagyjából 14 millió kilométerre van, így elvileg nem okoz számunkra veszélyt, és a becslések szerint körülbelül 3700-ig tart velünk a kozmikus kalandunkon, vagyis még jó ideig a közelünkben marad, és türelmesen pásztázza a világűrt velünk együtt – valószínűleg komoly gondokat tudna okozni, ha belénk csapódna, szóval megnyugtató, hogy ez a jelek szerint nem fog bekövetkezni.

Amúgy nem ez az egyetlen kvázi-holdunk, ugyanis állítólag még 2016-ban is felfedeztek egy hasonló objektumot, ami a tudósok szerint a Hold egyik darabja lehet, ami valamilyen módon letört az égitestből, és azóta is velünk maradt.

Itt lehet megtekinteni egy érdekes videót, hogyan is kering a 2023 FW13: