Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

18 év alattiak csak heti 3 órát ülhetnek a videójátékok előtt – Kína megoldotta

18 év alattiak csak heti 3 órát ülhetnek a videójátékok előtt – Kína megoldotta

Tech & Tudomány

18 év alattiak csak heti 3 órát ülhetnek a videójátékok előtt – Kína megoldotta

Tech & Tudomány

Varga Maja 09:09

Kína az egyetlen, aki valóban tesz is azért, hogy a Z generáció fiataljai ne legyenek függők?

Mondhatunk bármit Kínára, de ha tettekről van szó, mindig odateszik magukat. Lehet, hogy a normálisnál kicsit drasztikusabbak a cselekedeteik, de igazából relatív, hogy mi számít valójában normálisnak.

Ez is egy olyan ország, amit vagy szeretnek vagy gyűlölnek: köztes állapot, főleg a COVID óta, nincs is. Ők az érthetetlen nép, akik rengetegen vannak és olykor nem értjük, mit miért csinálnak, de azért félünk is tőlük, hiszen mégiscsak az egyik legbefolyásosabb nagyhatalom.

Azonban az sosem volt kérdéses, hogy a fiatalok jövője náluk az egyik legfőbb prioritást élvezi. A legújabb intézkedés is erre mutat rá, amit a Reuters hozott le, méghozzá azzal a felütéssel, hogy

2021. szeptemberében a kínai hatóság a 18 év alattiak mentális, illetve szellemi egészsége érdekében egy új szigorítással igyekezett megállítani az egyre növekvő játékfüggőséget.

Ez az intézkedés megtiltja a fiatalkorúaknak, hogy heti 3 óránál többet játsszanak videójátékokkal.

A minap az ország vezető szerencsejáték-ipari szövetsége készített ezzel kapcsolatban egy jelentést, amiben arra mutattak rá, hogy milyen irányba befolyásolta ez a szabályozás az említett függőséget, és a végeredmény abszolút pozítiv lett.

A szigorítás óta a 18 év alattiak több mint 75%-a már heti 3 óránál kevesebbet játszik az online, és egyéb videójátékokkal.

A jelentés a kínai játékgyártó cégeket is dicsérte egyébként, bár nem ők hozták a tilalmat, de a szöveg szerint figyelemre méltó az, amit ezek a cégek a játékfüggőség megfékezésére és csökkenésére célzó plusz fejlesztéseikkel elértek eddig.

Vajon milyen lenne, ha az egész világra kiterjesztenék ezt a javaslatot?

Borítókép: Profimedia