Elérhetőségek

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Világszenzáció: itt a bizonyíték, találtak valamit a Marson?

Világszenzáció: itt a bizonyíték, találtak valamit a Marson?

Promotions 14:54

Szakértők nagy eredményre jutottak.

Az elmúlt időszakban futószalagon jöttek a hírek a Marsról, elsősorban a Perserverance marsjáró küldetése az, amely újabb és újabb eresményeket hoz a kutatók számára. A végső cél természetesen az, hogy az élet jeleire bukkanjanak a vörös bolygón. És msot úgy tűnik, hogy a szakértők egy hatalmas lépést tettek ezen irányba. A nagy felfedezésről a Bloomberg nyomán a Portfólió is beszámolt.

A Cambridge-i Egyetem tudósai radaron kívüli adatokat használtak fel, és így jutottak arra a felismerésre, hogy a Mars déli sarki jégsapkája alatt akár víz is lehet. A kutatásban amúgy több neves egyetem tudósai is részt vettek, így a Sheffieldi Egyetem és az Open University szakemberei is, ám a kutatók azt is hozzátettek a nagy felfedezés publikálásához, hogy ez nem jelenti azt egy az egyben, hogy élet lenne a Marson.

A Mars mindkét pólusán vastag vízjégsapkák találhatók, hasonlóan a Földhöz. Ám míg a földi jégspakák alatt víz csordogál, addig azt gondolták, hogy a Marson csupán fagyott jég lehet egészen a medrükig, mindezt pedig a vörös bolygón uralkodó éghajlat tanulmányozása után mondták a tudósok. A kutatók azt is elmondták ezzel egyetemben, hogy feltételzésük szerint, hogy ilyen hideg hőmérsékleten folyékony legyen a víz, annak nagyon sósnak kell lenni.

Ami pedig azt is jelenti, hogy ha ez a víz nagyon sós, akkor a mikrobiális élet megtelepedésének esélye is nagyon csekély. Ám az nem kizárható az új feltételezések tükrében, hogy egykor volt kedvezőbb is az éghajlat, így pedig lakhatóbb lehetett a környezet.

Borítókép: Profimedia - illusztráció