Elérhetőségek

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Döbbenetes: sosem ismert, több millió éves élőlény maradványaira bukkantak Dél-Amerikában, a tudósokat is megdöbbentette a felfedezés - így néz ki a most felfedezett dinoszauruszfaj

Promotions 14:14

Argentínában fedezték fel a maradványokat.

Az elmúlt 200 évben elképesztően sok dinoszaurusz maradványait találták meg szerte a világon, még Magyarországon is felfedeztek már több lelőhelyet, és most egy újabb nagy bejelentést tettek a dinoszauruszok kutatói, méghozzá egyenesen Dél-Amerikából, ahol egy eddig nem ismert új faj maradványaira bukkantak rá. A szakértők maguk is meglepődtek a felfedezésen.

Miért is pontosan?

Mivel az új élőlények a páncélos dinoszauruszok egy eddig ismeretlen vonulatához tartoznak, a fosszíliák alapján a kis tüskés dínók amúgy körülbelül 90 millió évvel ezelőtt éltek a Földön, így pedig a leletek a krétakorból származnak. A déli félteken tehát jelentős páncélos dinoszaurusz kolóniák éltek még a krétában, a dínók utolsó korszakában, pedig eddig a szakemberek a kutatásaik alapján úgy gondolták, hogy a péncélos dinoszauruszok, azaz a thyreophoranok már a jura korszakban kihaltak. Az új felfedezés azonban rácáfolt az eddigi feltételezésekre.

Az argentínában talált állatok neve Jakapil kaniukura lett, az állatok növényevők voltak, és akár másfél méter hosszúra is megnőhettek. A szaekemberek már el is készítettek egy rövid videót, ahol bemutatják, hogy is képzeljük el őket, hogyan néztek ki és jártak több tízmillió évvel ezelőtt:

(via Science Alert)

Borítókép: Profimedia - illusztráció