2perc tudomány: Hiszel a sorsban? Minden okkal történik? Nem olyan biztos: íme a tudományos bizonyíték
Olvass tovább...
Igazad van, de nehezen győzöl meg erről másokat? Eladó vagy és a vevőidet vásárlásra szeretnéd bírni? Akkor íme 9 olyan pszichológiai trükk, amellyel hatással lehetsz beszélgetőpartneredre és meggyőzheted a mondandódról.
Utánozd a viselkedésüket
Az emberek a hozzájuk hasonló embereket kedvelik, ez a kaméleon effektus. A nonverbális jelekkel természetes módon lehet befolyásolni valakit, úgy, hogy finoman utánzod a másikat.
Olvass tovább...
Beszélj gyorsabban
Ha valakit meg akarsz győzni, beszélj gyorsabban, a gyorsabb beszéd erős hatással van az emberekre. Egy kutatás során rájöttek, hogy a beszélgetések tempója egy fontos tényező, ha lassú a tempó, lustának és butának fogsz tűnni, ha lelkesen szónokolsz, bárkit meggyőzöl.
Hallgass többet
A meggyőző emberek kiválóan tudnak hallgatni. Mindenki szeret beszélni, és az emberek 99%-át jobban érdekli a saját mondanivalója. Ha meg akarsz másokat győzni, hallgasd meg őket, így az összes általuk támasztott igény és a pontos elvárásuknak megfelelően tudod megfogalmazni a mondanivalódat.
Gyengéd érintés
Ha valakit óvatosan megérintesz, több tanulmány is kimutatta, hogy sokkal nagyobb hatással lehetsz rájuk. Egy tanulmány szerint egy megérintett vásárló tovább vásárol egy boltban. Hatékonyságához nem fér kétség, de arra figyelj, hogy nem mindenki szereti, ha hozzáérnek.
Legyél rugalmas
A gyerekek nagyon meggyőzőek tudnak lenni. A gyerekek a meggyőzés mesterei. Az biztos, hogy kiválóan alkalmazkodnak ahhoz, akit meg akarnak győzni. A meggyőzéshez, alkalmazkodásra és rugalmas hozzáállásra van szükség.
Szólíts mindenkit a nevén
Mindenki számára a saját neve és anyanyelve a legszebb szava. Ha találkozol valakivel, szólítsd a nevén, ettől boldog lesz, kedvelni fog, és ezáltal nyitott lesz a mondandódra.
Használj társadalmi bizonyítékot
Előállsz egy érveléssel, és azt mondod, hogy bizony a nagy többség is így gondolja.
Szűkösség elve
A nebraskai egyetem kísérlete alapján a dolgok sokkal érdekesebbek, ha kevés van belőlük.
Megelőző ajándék elve
Az tudományos tény, hogy ha valakitől szívességet akarunk kérni, és előtte megajándékozzuk valamivel, akkor ég benne a vágy, hogy viszonozza. Tehát ha a szívesség kérése előtt adunk valamit ajándékba, legyen az tárgy, idő energia, szívesség, azt a másik vissza akarja majd adni, és nincs is rá megfelelőbb alkalom, hogy amikor kérsz tőle valamit, akkor azt meg is tegye.