Rendkívüli dolgot talált a NASA a Marson, itt a nagy bejelentés - most megfejtették a titkát is
Borítókép:  Profimedia - illusztráció

Elképesztő ritkaság bukkant elő a vörös bolygón.

Elképesztő várakozás övezi a NASA marsi projektjének kifutását, amelyben a Perseverance és a Curiosity marsjárók forradalmi munkát végeznek, és még az is megeshet, hogy rövid időn belül az élet abszolút jelére bukkannak a vörös planétán. Ám nemcsak a marsi akció tartja lázban a világot, már a James Webb űrtávcső őrületes képeire is kíváncsi a nagyérdemű. A kíváncsiak tábora pedig egyre csak sokasodik, az űrhajózás és a világűr sosem látott népszerűségnek örvend.

És nemrégiben újabb tudományos áttörésről olvashattunk.

A Curiosity rover ugyanis egy nagyon ritka ásványra bukkant a Mars felületén - írja a népszerű tudományos-ismerettterjesztő magazin, a ScienceAlert nyomán az In. A tridimit kristályt a marsjáró a Gale-kráterben, amelyben egykor, nagyon régen víz lehetett. Most a szakértők arról beszéltek, hogy keletkezhetett ez a ritka ásvány, még cikk is megjelent a témában a mérvadó Earth and Planetary Science Letters című lapban.

A szakértők végül arra jutottak, hogy a tó alatt egy vulkán volt, amely éppen akkor tört ki, amikor a tó már létezett. Így végre magyarázat van arra, hogy ezen a szokatlan helyen hogyan képződhetett a tridimit, amely amúgy 870 Celsius-fok felett képződik, és a Földön is nagy ritkaság a megjelenése. A kutatást megelőzően óriási rejtély volt, hogy képződött a kristály a Marson. A kristály kutatása arra is rávilágít, hogy a Marson a vulkanizmus története sokkal összetettebb, mint azt korábban gondoltuk.

Íme egy izgamas videó a Mars felfedezéséről, a nagy leletekről, amelyeket az elmúlt években találtak a vörös bolygón: