Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

A Ford 2000 lóerős elektromos kisteherautója lazán legyorsulja a Bugatti szupersportkocsiját

A Ford 2000 lóerős elektromos kisteherautója lazán legyorsulja a Bugatti szupersportkocsiját

Tech & Tudomány

A Ford 2000 lóerős elektromos kisteherautója lazán legyorsulja a Bugatti szupersportkocsiját

Tech & Tudomány

Promotions 14:54

Elsősorban szállításra és munkavégzésre találták ki, nem száguldásra.

Az elektromos hajtású járműveket egyesek a közlekedés jövőjének tartják, mások viszont heves ellenzői. Utóbbiak szerint a számukra szükséges energia megtermelése csaknem ugyanakkora környezetszennyezéssel jár, mint a benzines vagy dízelautók működése, ráadásul a hatalmas akkumulátorokhoz szükséges fémek és más anyagok csak korlátozottan állnak rendelkezésünkre bolygónkon.

Mindezzel együtt is lelkesítő olyan elektromos masinákat látni, amelyek az emberiség csúcstechnológiáját képviselik, és lazán verik a hagyományos technológiákat. Ezek közé a csodák közé tartozik a Ford SuperVan 4 is.

A nem túl elegáns járgány irtózatos teljesítménnyel rendelkezik, és 2000 lóerős erőforrása révén rövidebb idő alatt gyorsul fel 100 km/h sebességre, mint a szupersportkocsi kategóriába tartozó, 16 hengeres benzinmotorral felszerelt Bugatti Veyron.

A hivatalosan Ford Pro Electric SuperVan névre keresztelt járgányt valójában négy elektromotor hajtja (kettő elöl, kettő hátul), a csúcssebessége pedig eléri a 320 km/h-t. Röhejes, de ez az autó nem más, mint a Ford Transit kishaszonjármű modernizált, már-már 22. századi változata, amit elsősorban nem száguldásra, hanem áruszállításra találtak ki.

A legendás goodwoodi fesztiválon június végén a nagyközönségnek is bemutatott Ford Pro Electric SuperVan 50 kWh teljesítményű akkumulátorral rendelkezik, ez biztosítja az energiát ahhoz, hogy a járgány 2 másodpercen belül már 100 km/h sebességgel haladjon.

A versenyautónak is tartható masinát a jelentős versenyzői tapasztalattal rendelkező Romain Dumas vezette az angliai bemutatón. Nem ördöngösség egyébként az irányítása, hiszen az egyik pedált kell tövig nyomni az egyenletes gyorsuláshoz, míg a másikat a fékezéshez. Gyártásba ebben a formában nem kerül, de a benne alkalmazott technológia más Ford járművekben meg fog jelenni.

Borítókép: Ford