Döbbenet: találtak egy titokzatos utat a Csendes-óceán mélyén, vajon hova vezet? Mintha az elveszett város, Atlantisz mutatta volna meg magát egy pillanatra
Borítókép:  Profimedia- illusztráció

Az óceán mélye tele van meglepetésekkel.

Elképesztő kincseket és érdekességeket rejt az óceán mélye, ráadásul tele van olyan helyekkel, ahová ember még nem tévedt, így bármikor megtörténhet egy óriási felfedezés. Csak győzzük kivárni, míg egy-egy expedíció eljut oda, amely eddig feltérképezetlen volt az ember számára.

A Nautilus kutatóhajó, és a kutatók most egy elképesztő érdekességet fedeztek fel, amely persze még úgy is ismerős lehet mindenkinek, hogy a felfedezés tulajdonképpen egy ismeretlen helyen történt. Azonnal beindíthatja ugyanis fantáziánkat az, amit a Nautilus videóra rögzített.

Egy út sejlik fel, méghozzá egy sárgaköves út, mint az Óz című filmben, de azonnal eszünkbe juthat Atlantisz legendája is, amely egy, a tenger alá merült városról regél nekünk.

A Nautilus amúgy egy 1967-ben készült kutatóhajó, amely öreg kora ellenére a legmodernebb felszerelésekkel van tele. A jármű rengeteg adatot gyűjt az óceán mélyéről, egy olyan expedíción vesz részt, amelyet a Nemzeti Óceán- és Légkörkutatási Hivatal finanszíroz. A küldetés célja, hogy mintákat gyűjtsenek az óceán fenekén elterülő hegységekből. Ezzel egyidőben pedig a terület biológiai összetételét is vizsgálják.

A most feltöltött videójukon amúgy egy olyan felszín, vulkáni kőzet látszik, és ez hasonlít a híres sárgaköves útra, amelyet a nagy energiájú kitörések alakítottak ilyenné, folyamatosan felmelegedett, majd lehűlt, ezért rajzolódott ki benne ez a mintázat.

A videón amúgy viccesen az egyik kutató is megjegyzi, hogy olyan, mintha Atlantisz bejáratához jutottak volna el.

(via Rakéta)