Idegen anyag kerülhetett a Földre?
Borítókép:  Illusztráció/Profimedia

A szakértők megerősítették, hogy egy meteor, ami 2014 januárjában érte el a Földet, egy másik naprendszerből származott.

Az Egyesült Államok Űrparancsnokságának tisztviselői azt mondták, hogy a mindössze 0,45 méter átmérőjű meteor „valóban csillagközi objektum volt”. Ez alapján pedig a 2017-ben felfedezett, Oumuamua néven ismert híres csillagközi objektum valójában a második, ami a naprendszerünkbe tévedt.

A NASA szerint a meteor megvilágította az eget a pápua új-guineai Manus-sziget közelében 2014. január 8-án, miközben elhaladt. A tudósok úgy vélik, hogy csillagközi törmeléket hagyhatott a Csendes-óceán déli részén, ami ha előkerül, többet elárulhat az eredetéről.

A Harvard Egyetem kutatói már 2019-ben publikáltak egy tanulmányt az arXiv preprint szerverről, elismerve a meteor létezését, és azt állítva, hogy a Naprendszerünkön kívülről érkezett. A szerzők szerint a tanulmány már évek óta szakértői értékelésre vár, hogy az állítást megerősíthessék, de az Egyesült Államok kormánya akadályokkal szembesült, amely visszatartotta a kulcsfontosságú információkat a NASA nyilvánosan elérhető adatbázisából.

Amir Siraj, a tanulmány egyik szerzője elmondta, hogy olyan törmelékeket akar felkutatni, amelyek az óceán fenekén lehetnek. Ehhez viszont át kellene kutatni az óceánt Pápua Új-Guinea környékén, ami óriási vállalkozás lenne.