promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Megépítik a Titanic hasonmását – Újra lecsap majd a hajóra a balszerencse?

Megépítik a Titanic hasonmását – Újra lecsap majd a hajóra a balszerencse?

Borítókép:  Profimedia
Tech & Tudomány
Kategória fejléc
Promotions

A luxus óceánjáró biztonságosabb útvonalon fog majd haladni, mint elődje.

A világ leghíresebb utasszállító gőzhajója, a Belfastban épített Titanic rögtön az első transzatlanti útján elsüllyedt. 1912. április 14-én jéghegynek ütközött, és elképesztő gyorsasággal elsüllyedt, másfélezer utas halálát okozva.

A legendája azonban mind a mai napig él, ezért nem meglepő, hogy a vasércből, szénből és nikkelből meggazdagodott ausztrál milliárdos, Clive Palmer jó ideje már a feltámasztásán gondolkodik. Természetesen nem a hullámsírban fekvő hajót akarja helyrepofozni, hanem megépíteni a Titanic II nevű óceánjárót.

Fotó: Profimedia

Ez az eredetinek lényegében a hasonmása lenne, a modern kor követelményeinek megfelelő kiegészítésekkel. Az 56 ezer tonna súlyúra tervezett vízi jármű tervezése már 2012-ben megkezdődött, ám a projekt meglehetősen lassan halad előre. Eredetileg 2016-ban akarták vízre bocsátani, a költségek elérték volna a félmilliárd dollárt.

Palmer és csapata még történészeket is meghívott az előkészületekbe, hogy hitelesen alkothassák újra a 9 fedélzettel és 840 kabinnal rendelkező gőzöst. A kivitelezést elsősorban finn és német cégek végzik, a biztonsági előírások betartására pedig ezúttal kifejezetten ügyelnek.

A Titanic II mintegy 4 méterrel szélesebb és 8 centiméterrel hosszabb lesz az eredetinél. Összesen 2435 utas szállítására teszik alkalmassá (első-, másod- és harmadosztályokon), a személyzet létszáma 473 fő lesz.

Fontos különbséget jelent, hogy ezúttal nem gőz hajtja majd a hajót, hanem sokkal megbízhatóbb dízel- és elektromos motorok. A belső térben újraalkotják majd a csodálatos lépcsősort is, amelyet James Cameron híres mozifilmjéből olyan jól ismerhetünk.

Ha úgy tetszik, a biztonságot fogja szolgálni az is, hogy a Titanic II nem Southampton és New York között jár majd, hanem egy sokkal beláthatóbb térségben, a kínai Csiangszu és az ultramodern városállam Dubaj között.