Titanic a levegőben: jégtömbnek repült egy utasszállító gép 10 ezer méteren
Olvass tovább...
A luxus óceánjáró biztonságosabb útvonalon fog majd haladni, mint elődje.
A világ leghíresebb utasszállító gőzhajója, a Belfastban épített Titanic rögtön az első transzatlanti útján elsüllyedt. 1912. április 14-én jéghegynek ütközött, és elképesztő gyorsasággal elsüllyedt, másfélezer utas halálát okozva.
A legendája azonban mind a mai napig él, ezért nem meglepő, hogy a vasércből, szénből és nikkelből meggazdagodott ausztrál milliárdos, Clive Palmer jó ideje már a feltámasztásán gondolkodik. Természetesen nem a hullámsírban fekvő hajót akarja helyrepofozni, hanem megépíteni a Titanic II nevű óceánjárót.
Fotó: Profimedia
Ez az eredetinek lényegében a hasonmása lenne, a modern kor követelményeinek megfelelő kiegészítésekkel. Az 56 ezer tonna súlyúra tervezett vízi jármű tervezése már 2012-ben megkezdődött, ám a projekt meglehetősen lassan halad előre. Eredetileg 2016-ban akarták vízre bocsátani, a költségek elérték volna a félmilliárd dollárt.
Palmer és csapata még történészeket is meghívott az előkészületekbe, hogy hitelesen alkothassák újra a 9 fedélzettel és 840 kabinnal rendelkező gőzöst. A kivitelezést elsősorban finn és német cégek végzik, a biztonsági előírások betartására pedig ezúttal kifejezetten ügyelnek.
Olvass tovább...
A Titanic II mintegy 4 méterrel szélesebb és 8 centiméterrel hosszabb lesz az eredetinél. Összesen 2435 utas szállítására teszik alkalmassá (első-, másod- és harmadosztályokon), a személyzet létszáma 473 fő lesz.
Fontos különbséget jelent, hogy ezúttal nem gőz hajtja majd a hajót, hanem sokkal megbízhatóbb dízel- és elektromos motorok. A belső térben újraalkotják majd a csodálatos lépcsősort is, amelyet James Cameron híres mozifilmjéből olyan jól ismerhetünk.
Ha úgy tetszik, a biztonságot fogja szolgálni az is, hogy a Titanic II nem Southampton és New York között jár majd, hanem egy sokkal beláthatóbb térségben, a kínai Csiangszu és az ultramodern városállam Dubaj között.
Olvass tovább...