promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Bepánikoltak a magyar influenszerek: mi lesz velük, ha végleg leáll az Instagram?

Bepánikoltak a magyar influenszerek: mi lesz velük, ha végleg leáll az Instagram?

Borítókép:  Profimedia
Tech & Tudomány
Kategória fejléc
Promotions

Hétfő este sötétségbe borult a világ - legalábbis a közösségi oldalaink, amelyek, valljuk be, sok embernek tényleg a világot jelentik. Főleg, ha ebből jön a betevő: a magyar infulenszerek is kétség kívül bepánikoltak, és a legnagyobb kérdésük az volt: vajon átmeneti a zűrzavar, netán végleg lemondhatnak a követők ezreiről? Tóth Istvánt, a Bellator Management alapítóját, marketing menedzsert kérdeztük.

A szakember olyan közszereplőkkel és cégekkel működik együtt, mint Tóth Andi, AK26, Németh Kristóf, Holland Pázsit, Griff vagy épp a Szemüvegek.hu. A kezei között működő több mint 110 influenszer és több tucat cég nem csak azért aggódott hétfő este, hogy nem tud bedobni egy mémet a fiús/csajos csoportba, kis túlzással a karrierjük forgott kockán.

„Ma már a legtöbb cégnél – ha nem az összesnél – az online marketing a legdominánsabb, ennek a legfőbb platformja pedig a Facebook és Instagram. A legtöbb hirdetés is ezeken a felületeken fut, így hiába volt mellettünk jó barátunk, a Google, a weboldalak forgalma bezuhant, hiszen semmit nem néztek az emberek, miután süket lett a telefon”

– kezdte kérdésünkre Tóth István, aki azt is részletezte, hogy az ismert, rengeteg követővel rendelkező előadók, zenészek, színészek nagyobb gondban voltak, hiszen ők attól is tartottak, hogy lesz-e bármilyen változás a probléma kiküszöbölése után – ha egyáltalán megjavul a két legfőbb közösségi oldal.

„Úgy negyvenen hívtak egyszerre, hogy mi lehet a gond, miért nincs Insta, megmarad-e a nyereményjáték, megmaradnak-e a posztok, követők, esetleg nulláról kell kezdeni? Nem túlzás állítani, hogy elsőre bepánikoltak a magyar influenszerek: mi lesz, ha az összes követő vagy tartalom elveszik?”

– tették fel a kérdést az aggódó influenszerek. Szabó Gábor, azaz a nemzet Pumped Gabója például még hétfő este üzent Twitter-oldalán: ha végleg eltűnik az Instagram, ő az amatőr pornóról ismert OnlyFans-re regisztrál. Mint mondta, pornós tartalmakat nem töltene fel, de az ő pacekjával – meglátása szerint – lehetne pénzt keresni az Instán túl is. 

A menedzser ennél kicsit összetettebben látja a helyzetet: átértékelődnének az együttműködések, érdekes kérdéseket vetne fel, hogy követők hiányában, mi alapján választanának például a szponzorok.

„Nyilván, ha ilyen történne, teljesen átértékelődnének az üzleti együttműködések például, hiszen egyértelmű, hogy egy tízezer fős követőtábor nem tud versenyezni egy háromezer főssel. És az is érdekes kérdés, hogy kinek mit terel a TikTok vagy YouTube csatorna. Hiszen akadnak szép számmal olyan influenszerek is, akiknek ilyen tartalmaik például nincsenek, kvázi a keresztpromóció kizárva”

– fogalmazott a Tóth István, aki végül kedélyesen megjegyezte: a világvége hangulat szerencsére néhány órával később elmúlt, a tartalmak megmaradtak, a hirdetések automatikusan elindultak.