Elérhetőségek

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Óriási felfedezés a Tejútrendszerben, most évszázadok óta foglalkoztató kérdésre is választ kaphatunk!

Promotions 07:37

Ezzel a felfedezéssel a kínai kutatók hatalmas lépést tettek afelé, hogy végre megértsük galaxis kialakulásának okát és a kozmikus sugarak eredetét.

Ezt azzal érték el, hogy tucatnyi ultranagy energiájú kozmikus gyorsítót fedeztek fel a Tejútrendszerben. -írja a HVGNature tudományos szaklap alapján.

Emellett olyan fotonokat is észleltek, melyek energiája meghaladja az egy petaelektronvoltot (PeV), ez 100-szor több energia, mint amennyit valaha ember alkotta gyorsító elért. A peta- előtag a tíz tizenötödik hatványát jelenti.

A Large High Altitude Air Shower Observatory intézmény Kína vezető tudományos és technológiai infrastrukturális létesítménye, a délnyugati Szecsuán tartományban lévő Taocsengben található. A Kínai Tudományos Akadémiához tartozó Nagyenergiájú Fizikai Intézet által vezetett kutatás eredménye 11 hónapos megfigyelést követően született.

Ez a felfedezés a későbbiekben segíthet majd megérteni a galaxis kialakulását és a kutatókat évszázadok óta foglalkoztató kozmikus sugarak eredetét.

Erre azonban még egy ideig biztosan várnunk kell. Addig is nézd meg, hogy 300 méter magas élőlényekre bukkantak a Marson.

Borítókép: Profimedia