Valódi zabagép: megtalálták az univerzum leggyorsabban növekvő fekete lyukát
Borítókép:  Illusztráció / Photo by John Paul Summers on Unsplash

Hihetetlen felfedezést tettek ausztrál tudósok, hiszen ráleltek a világegyetem legfalánkabb fekete lyukára, ami naponta egy naptömegnyi anyagot nyel el.

A 24 írja a ScienceAlert cikke alapján, hogy a kutatók már 2018-ban megtalálták a J2157 jelű objektumot, de csak most jöttek rá, hogy a jelenleg 34 milliárd naptömegű fekete lyuk elképesztő sebességgel gyarapodik, hiszen naponta egy naptömeget „hízik”, és ehhez hasonlót még sosem tapasztaltak – így lett ez az univerzum leggyorsabban növekedő fekete lyuka.

A tudóscsapatot vezető Christopher Onken azt állítja, hogy elképesztően nagy az objektum tömege, hiszen számításaik szerint megegyezik a Tejútrendszer közepén lévő fekete lyuk tömegének 8000-szeresével.

Az Ausztrál Nemzeti Egyetem vizsgálati eredményei azért is félelmetesek, mert ha a mi galaxisunk fekete lyuka nőtt volna ekkorára, akkor már a csillagjaink kétharmada eltűnt volna benne, szóval tényleg komoly dologról van szó.

A J2157 amúgy rettenetesen idős, a becslések szerint az univerzum korai történetéből származik, és a Schwarzschild-sugara – vagyis az eseményhorizontjának átmérője – nagyjából 670 csillagászati egység.

A szakértők jelenleg teljesen tanácstalanok, hiszen ötletük sincs, hogyan jöhetett létre, és miért nőtt ekkorára ez a fekete lyuk, de továbbra is folytatják a munkálatokat, hátha választ kapnak pár kérdésre.