Találtak egy potenciálisan lakható, Föld-szerű bolygót
Borítókép:  Illusztráció / Photo by NASA on Unsplash

Hihetetlen felfedezést tettek a Max Planck Naprendszerkutató Intézet tudósai, ugyanis találtak egy olyan bolygót, ami hasonlít a miénkre, ráadásul az is egy Nap-szerű csillag körül kering, és még akár élet is lehet rajta.

A 24 írja a Futurism cikke alapján, hogy a nagyjából 3000 fényévnyire található Kepler-160 nevű csillag körül hihetetlen dolgot találtak a tudósok. Felfedeztek egy Föld-szerű bolygót, ami igaz, hogy kétszer akkora, mint a miénk, de ugyanúgy egy Nap-szerű égitest körül kering, és nem kizárt, hogy van rajta élet, mivel nagyon barátságosak a körülmények. Ennek az eldöntéséhez jobban meg kell majd vizsgálniuk a csillag adottságait.

Az újonnan felfedezett égitest a KOI-456.01 nevet kapta, és úgy jellemezték a szakértők a látottakat, mintha tükörből nézték volna a Napot és a Földet, annyira hasonló a rendszer.

Ez az exobolygó az elvégzett vizsgálatok alapján rengeteg potenciált hordoz magában, mivel a KOI-456.01 az eddigi egyik legnagyobb olyan égitest, ami potenciálisan lakható. Az egész felfedezésben az a legizgalmasabb, hogy az említett rendszerben egyszerre található egy Föld-szerű bolygó, és egy Nap-szerű csillag is, így tovább folytatják majd a megfigyelést.

Ezzel is csak tovább nőtt a világűr érdekességeinek a száma, hiszen rengetegen foglalkoznak azzal a témával, hogy a jövőben esetleg új bolygón folytassa az emberiség, miután a Föld erőforrásai kifogytak. Többek között a híres innovátor, Elon Musk is azon van, hogy egy nap a Marsot is meghódítsuk, de persze ez még odébb van.