A NASA talált egy Földhöz hasonló bolygót, amin még élet is lehet
Borítókép:  Illusztráció / Photo by Bryan Goff on Unsplash

Hatalmas felfedezést tettek a NASA munkatársai, hiszen egy olyan exobolygóra leltek, ami közel akkora, mint a Föld, és úgy néz ki, hogy minden adott ahhoz, hogy akár élet is legyen rajta.

Az Independent értesülései szerint a Kepler teleszkóp 2018. november 15-én fejezte be a munkát, és rengeteg információval szolgált a kutatók számára. A mesterséges adatfeldolgozásnál ugyan nem derült ki, de miután emberek is átnézték azokat, hatalmas dologra bukkantak.

A NASA felfedezett egy eddig ismeretlen exobolygót, ami Földhöz hasonló mérettel rendelkezik, és akár még élet is lehet rajta.

A tőlünk 300 fényévnyire található égitest a saját csillagja körül kering a lakható zónában, ami azt jelenti, hogy pont olyan meleg a hőmérséklet, hogy lehet rajta folyóvíz, és a miénkhez képest 75 százalékos a napsütéssel rendelkezik. Így az új információk alapján az összes eddig felfedezett bolygó közül ez hasonlít leginkább a miénkhez.

A tudósok csak amiatt aggódnak, hogy a csillagja nem egy sima, a sajátunkhoz hasonló stabil nap, hanem egy vörös törpe, ami könnyen el tudja pusztítani a bolygókon az életet. A kutatást tovább folytatják, mivel rengeteg potenciál rejlik ebben a felfedezésben, ami akár mindent megváltoztathat.

„Ez az érdekes, távoli világ hatalmas reményt ad nekünk, hogy létezik a csillagok között egy második Föld, és arra vár, hogy felfedezzük”

– mondta Thomas Zurbuchen, a NASA munkatársa.