Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Helyreállították az első M-es BMW-t – galéria

Helyreállították az első M-es BMW-t – galéria

Tech & Tudomány

Helyreállították az első M-es BMW-t – galéria

Tech & Tudomány

RPM 06:30

Az 530 MLE volt az első alkalom, hogy utcai versenyautót épített a BMW.

Az év elején bukkant fel Dél-Afrikában ez a BMW 110 Type1 530 MLE – írja a gtspirit.com.

Az MLE, azaz Motorsport Limited Edition különlegessége, hogy ez volt a BMW Motorsport első munkája, mely során homologizációs célból építették át utcai autóvá az E12-es kódú BMW versenyautó-változatát. A Type1 a nevében arra utal, hogy ez volt az első változat (később követte a Type2), a 110 pedig a gyártott darabszámra. Az 530, ahogy a korábbi BMW-knél, itt is a típust (5-ös sorozat) és a motor hengerűrtartalmát (3.0 liter) adta meg.

A Type2-es változatból további 117 darab készült, de sokáig úgy tűnt, hogy alig pár darab 530 MLE lehet a világban. Az MLE változatokat Dél-Afrikában, Rosslynban gyártották a ‘70-es években. 1985-ben vonult nyugdíjba a típus, mint minden idők legsikeresebb 5-ös BMW versenyautója.

A háromliteres, soros hathengeres szívómotor 197 lóerőt és 277 Nm maximális nyomatékot tud, a végsebessége 208 kilométer/óra, a 0-100-as sprintet 9,3 másodperc alatt tudja le vele az 530 MLE. Ezek a számok nem tűnnek mai szemmel soknak, de fontos emlékeztetni magunkat, hogy az 1970-es években járunk, ráadásul komoly súlycsökkentésen is átestek ezek a példányok. Elhagyták a kényelmi extrákat, átdolgozták a karosszériát, és könnyű Mahle felniket is kapott az MLE.

A felújítást során a BMW dél-afrikai szakemberei közül négyen – nagyrészt kézi megoldásokkal – dolgoztak a jobbkormányos autón az elmúlt hónapokban, hogy visszaállítsák arra a szintre, ahogy annak idején, 1976-ban elkészült.

Az 530 MLE a BMW rosslyni képviseleténél lesz kiállítva további legendás típusok között.

Borítókép: gtspirit.com