promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Már nem veszünk annyi okostelefont – mi lesz így a mobilpiaccal?

Már nem veszünk annyi okostelefont – mi lesz így a mobilpiaccal?

Borítókép:  a Samsung csúcskészüléke, a Galaxy S10. Forrás: AFP
Tech & Tudomány
Kategória fejléc

Csökkentek a második negyedévben a világpiaci okostelefon-eladások a Gartner piackutató cég kimutatása szerint.

[[adv]]

A Gartner nyilvántartásai alapján a második negyedévben 1,7 százalékkal 367,9 millióra csökkent az okostelefonok világpiaci értékesítése a 2018 második negyedévi 374,3 millióról – írja a cég közleményére hivatkozva a távirati iroda.

Az értékesítések elsősorban a drága készülékkategóriákban estek vissza. A forgalomcsökkentést a Gartner szakértője, Anshul Gupta egyrészt arra vezette vissza, hogy a prémium modellek tulajdonosai nem látnak különösebb okot készülékük cseréjére, a középső árkategóriákban pedig nincs meg igazán a cserére ösztönző modellkínálat.

A drágább modellek iránt a Gartner szerint elsősorban az 5G szolgáltatások megjelenése keltheti fel majd ismét a vásárlói érdeklődést. Ugyanakkor az 5G technológia gyors ütemben megtalálja majd az utat a kedvezőbb árfekvésű modellek felé is.

„A szolgáltatók sokkal gyorsabb ütemben építik ki ötödik generációs rendszereiket, mint azt annak idején a negyedik generációssal tették. Beruházásaik megtérülésében nem támaszkodhatnak csupán a prémium modellekre”

– mondta Anshul Gupta.

A lista első öt helyezettje:

  1. A dél-koreai Samsung piaci részesedése 19,3 százalékról 20,4 százalékra emelkedett. 75,1 millió okostelefont értékesítettek 2019 második negyedévében, 16,5 százalékkal többet az egy évvel korábbi 72,3 milliónál.
  2. A kínai Huawei 13,3 százalékról 15,8 százalékra növelte piaci részesedését még az amerikai szankciók hatása alatt is. A Huawei 58,0 millió okostelefont értékesített, 3,8 százalékkal többet a tavaly második negyedévi 49,8 milliónál.
  3. Az amerikai Apple piaci részesedése 10,5 százalékra csökkent 11,9 százalékról, eladásai pedig 38,5 millióra csökkentek 44,7 millióról.
  4. A kínai Xiaomi 33,2 millió okostelefon eladásával 9,0 százalékos piaci részesedésre tett szert az egy évvel korábbi 8,8 százalék után, amit 32,8 milliós értékesítéssel ért el.
  5. A kínai OPPO 28,1 millió készüléket adott el az idei és 28,5 milliót a tavalyi második negyedévben, ami mindkét esetben 7,6 százalékos piaci részesedéshez volt elegendő.

Az öt legnagyobb nemzeti piac közül csak Kínában és Brazíliában nőttek az okostelefon-eladások a második negyedévben.

A Gartner idei egész évre vonatkozó előrejelzése szerint a világpiaci okostelefon-eladások 2,5 százalékkal 1,517 milliárdra csökkennek a 2018-as 1,556 milliárdról. Jövőre azonban 1,560 milliárdra emelkednek az eladások.

Az idén Kelet-Európában 45 millióra csökkennek az eladások a tavalyi 47 millióról, Nyugat-Európában 139,4 millióra 147,1 millióról, Kínában 411 millióra 423,4 millióról, Észak-Amerikában pedig 166,5 millióra 174,2 millióról.