Apple és a Microsoft is felfigyelt a magyar cégre
Olvass tovább...
Kínában három százalékkal hat éves mélypontra zsugorodott az első negyedévben az okostelefonok értékesítése a Canalys piackutató vállalat kimutatása szerint. Az elemzők aggasztónak tartják az Apple eladásainak a csökkenését.
A Canalys piackutató vállalat által készített kimutatás szerint Kínában az első negyedévet nézve 2013 óta nem adtak el olyan kevés okostelefont, mint az idei évben. A három százalékos visszaesés tehát hat éves mélypontot jelent. Számszerűsítve, 2019 első negyedében 88 millió okostelefont értékesítettek a távol-keleti országban. Csak egy gyártó tudta növelni eladásait, a Huawei – írja az MTI.
Az öt legnagyobb piaci szereplő közül, így piaci részesedése rekordra, 34 százalékra emelkedett a 2018 első negyedévi 23,4 százalékról. Az eladási rangsorban a Huaweit a kínai Oppo, Vivo és Xiaomi cégek követi, illetve egyetlen külföldiként az Apple.
A Canalys elemzői szerint a Huawei annak köszönheti a többi kínai gyártóval szemben elért értékesítési előnyét, hogy megnövelte kiskereskedelmi üzletek létesítésébe fektetett beruházásait és ezáltal mélyebbre be tudott hatolni Kína távoli, vidéki régióiba is. Az offline értékesítési csatornákat a Huawei behatolása előtt az Oppo és Vivo cégek uralták Kínában.
Olvass tovább...
Az elemzők továbbá aggasztónak tartják az Apple eladásainak a csökkenését, ami az új készülékek bemutatását megelőzően szezonális jelleggel a második és/vagy a harmadik negyedévben szokott bekövetkezni, nem az első negyedévben.