4 különleges magyar város, amelynek a csúcsteljesítménye a fekvése: íme a legészakibb, a legdélebbi, a legnyugatibb és a legkeletibb
Olvass tovább...
Sokakat már a nyitás előtt teljesen kiakasztott a bolt.
Kedden 10 órakor megnyílt Budapesten az Aréna Mallban a Primark, az ikonikus divatáruház, amely arról híres, hogy rendkívül kedvező áron kínál divatcikkeket. A vállalat szlogenje szerint annyi pénzből, amelyből New Yorkban a Macy’s áruházban legfeljebb egy farmert lehetne venni, itt tetőtől talpig fel lehet öltözni. Az első magyarországi Primark már felkészült a várható rohamra, ami kedden délelőtt tízkor rá is zúdult az áruházra.
Olvass tovább...
A sajtóbejárás során végigvezették az újságírókat az új, 3100 négyzetméteres áruházban. A bejárás során megtekintették a női, gyermek-, férfi- és műszaki osztályokat, valamint a kiegészítők részlegét is. Az árcédulák láttán nem volt meglepődés, hiszen az elmúlt években a Primark üzletei Európa-szerte hasonlóan kedvező árakkal hódították meg a vásárlókat. Az új budapesti üzletben egy mobiltelefonos fülhallgató például mindössze 920 forintba kerül, egy napszemüveg 740 forint, és egy hibátlan női farmernadrág 5-6 ezer forintért kapható. Podwojski hangsúlyozta, hogy a legdrágább termékük sem kerül többe 50 eurónál, ami körülbelül 19 ezer forint.
A beruházás költsége 8 millió euró (kicsit több mint 3 milliárd forint) volt, és az új üzlet 180 munkahelyet teremt. Az 1969-ben Írországban alapított Primarknak ma már több mint 440 üzlete van világszerte 17 országban, és mintegy 80 ezer embert foglalkoztat. A tervek szerint 2026 végére 530-ra növelik üzleteik számát.
A Primark jelenleg öt országban működtet 12 üzletet a régióban, és a budapesti bolt lesz a tizenharmadik. Az üzlet női, férfi- és gyermekruhák, valamint cipők mellett szépségápolási termékeket, kiegészítőket és lakberendezési cikkeket is kínál.
Olvass tovább...
A vállalat nagy hangsúlyt fektet a fenntarthatóságra. Maciej Podwojski, a Primark kelet-európai igazgatója elmondta, hogy 2030-ra már csak újrahasznosítható, illetve újrahasznosított anyagokból készült termékeket árulnak majd, kiküszöbölik a nejlonszatyrokat, és felére csökkentik az üzletlánc szén-dioxid-kibocsátását. Ezen normákat a beszállítóikra is rákényszerítik.
Az olvasók talán kíváncsiak, hogyan képes a Primark ilyen alacsony árakat kínálni elfogadható minőség mellett. A titok a költséghatékony módszerekben rejlik: óriási mennyiségben szerzik be az árucikkeket, és nagy termékválasztékuk révén árengedményeket tudnak kicsikarni a gyártóktól. Nem használnak drága reklámokat és díszes címkéket, és a termékeket már előre úgy csomagolják, hogy azokat közvetlenül a polcokra lehessen helyezni. A Primarknak nincs saját gyára, ami szintén csökkenti a költségeket, és a logisztikát is aprólékosan megtervezik a beszerzéstől az értékesítésig - marketingtevékenységként viszont a TikTok tanúsága szerint hazai influenszereket már a hivatalos nyitás előtt is beengedtek vásárolni, ami sokak számára visszatetsző volt, lévén így is óriási volt az érdeklődés.
Podwojski elmondta, hogy egyelőre az első magyarországi üzletükre koncentrálnak, de úgy véli, Magyarország „elbírna” még egy üzletet, már tervezik a második üzlet nyitását. A Primark 2023-ban 9 milliárd font árbevételt ért el, működési eredménye pedig 735 millió font volt, ami a 2022-es 756 millió fonthoz képest kis csökkenést mutat.
A Primark Aréna Mallban való megnyitása után hatalmas tömeg fogja özönlötte el üzletet, azonban az ilyen jellegű roham általában 1-2 hét alatt lecseng. Ezután már valószínűleg sokkal kényelmesebb körülmények között lehet majd vásárolni, mivel a nyitási láz alábbhagy, és a mindennapi vásárlók száma normalizálódik. Ha valaki nyugodtabb vásárlási élményre vágyik, érdemes megvárnia ezt az időszakot, amikor a tömeg már mérséklődik.
forrás: Index