90 millió éves esőerdő maradványait találták meg az Antarktisz végtelen hómezője alatt
Olvass tovább...
Zokogva mesélt el új részleteket, az édesanya összeroppant.
Az elmúlt napokban bejárta a magyar sajtót a Verőcénél a Dunán történt tragédia története: egy fiatal társaság motorcsónakkal utazott a Dunán, buliból hazafelé menet, aikor összeütközött egy hatalmas szállodahajóval.
Az ütközést követően a kisgéphajó utasai szinte azonnal életüket vesztették - az egyik utas, egy olasz férfi a csodával határos módon súlyos sérülések után a partra tudott úszni, két embert még mindig eltűntként tartanak számon.
Olvass tovább...
Most újabb információk derültek ki az egyik áldozat, a 20 éves Berki Boglárka családjáról. A fiatal lány édesanyja a Blikknek nyilatkozott, többek között elmesélte az azonosítás körülményeit is, és azt is, hogy utolsó útjára az isaszegi temetőben a szalagavatón viselt ruháját adta rá.
Bogi egy szegedi erdészeti iskolában tanult, párjához, Mártonhoz hasonlóan, aki szintén a motorcsónakon tartózkodott, és két hete kérte meg Bogi kezét.
Az édesanya, Melinda azt is elárulta, hogy már korábban is át kellett élnie egy borzalmas tragédiát: a 38 éves asszonynak több gyermeke is van, ám a két kisebbik, Bogi 10 éves húga és a 13 éves öccse között egy fia a terhesség 34. hetében halva született - május 17-én lett volna 15 éves, Bogit szinte napra pontosan 15 évvel később vesztette el.
Olvass tovább...
Az előzetes információk szerint a motorcsónak vezetője ittas lehetett, és veszélyes manővereket hajtott végre, mielőtt nagy sebességgel nekicsapódott az automata vezérlésű hajónak. A legénység valószínűleg észre sem vette az ütközést.
A Dunai Vízirendészeti Rendőrkapitányság tájékoztatása szerint a motorcsónak vezetése engedélyhez kötött, és a "belvízi kedvtelési célú kishajó-vezetői képesítés" szükséges hozzá. Ez magában foglalja a Hajózási Szabályzat ismeretét, amely előírja, hogyan kell biztonságosan megközelíteni a nagy hajókat.
A szabályok szerint a csónakoknak és kishajóknak tilos 1000 méternél közelebbről keresztezniük a nagy hajók útját, és 60 méternél közelebb megközelíteniük hátulról, illetve 30 méternél közelebb oldalról. A hatóság válaszából kiderül, hogy a baleset térségében nincs sebességkorlátozás, de a hajóknak mindig biztonságos sebességgel kell haladniuk, figyelembe véve az időjárási és forgalmi viszonyokat.
Az ittas állapot a vízi járműveknél ugyanolyan elfogadhatatlan, mint az autóknál. A vezetőnek nem lehet alkohol vagy más tudatmódosító szer a szervezetében.
A Dunán is vannak ellenőrzések: a vízi járőrszolgálat megállíthatja a járműveket, és a kikötőben is végezhetnek ellenőrzéseket. A sebességmérést is végzik, és éjszaka is folytatnak járőrszolgálatot a BRFK Dunai Vízirendészeti Rendőrkapitányság munkatársai.
forrás: Blikk