Több ezren haltak meg egy Magyarországon is kapható fájdalomcsillapító miatt
Olvass tovább...
Az agyunk hevesen reagál a luxusra, még magunknak is hazudunk a borsos árcédula láttán.
Valószínűleg mindenki szeret magára úgy gondolni, mint akit nem befolyásolnak a reklámok, vagy a hírességek márkaegyüttműködései és a boltban sétálgatva is azt az érzést akarjuk magunkban erősíteni, hogy mi tudatos vásárlók vagyunk és nem sóznak ránk semmi olyasmit, amire nincs szükségünk, nem vezetnek meg minket mondvacsinált akciókkal. Azonban most egy igen nagy szaktekintély szervezett egy olyan vizsgálatot, ami a tudomány eszközeivel cáfolja meg ezt és remekül rávilágít arra, hogy tudatalatt mindannyian vágyunk a drágára, a szépre, a luxusra, még akkor is, ennek semmilyen racionális magyarázata nincs.
Dr. Újszászi Bogár László, aki a nagy sikerű Győzz meg és uralkodj! – A meggyőzés tudományának üzleti gyakorlata című könyv szerzője meséli el a 60 egyetemista bevonásával készült kísérlet eredményét.
Olvass tovább...
A férfi először tréfásan megjegyzi, hogy soha ilyen hamar egyetemi kísérletre nem gyűlt még össze a létszám, most azonban a program kifejezetten a fiatal szíveknek kedves volt: borkóstolót hirdettek egy kis csavarral.
Az asztalra tettek három bort, amelynek kiírták az árát is: az egyik egy 2.000, a másik egy 4.000, mg a harmadik egy 12.000 forintos nedű volt. A résztvevők 84 százaléka meglepő (vagy nem?) módon a legdrágább bort találta a legfinomabbnak.
Olvass tovább...
Egy másik egyetem az eredményen felbuzdulva egy agyi aktivitást mérő eszközzel újracsinálta a kísérletet és hasonló eredményre jutott: az örömközpont, a boldogságért felelős rész a legdrágább bornál reagált a legintenzívebben. Tehát az agyműködésünk is úgy van beállítva, hogy örömet okoz ha valami drágát, valami különlegeset kóstolhatunk, vagy próbálhatunk ki.
Az üzleti konklúzió az volt, hogy nem minden esetben a kisebb ár, vagy az akciózás a megfelelő arra, hogy a termékünket jobb színben tüntessük fel a fogyasztók előtt, néha az vezet sikerre, ha épp mi merünk azok lenni, akik drágábban kínálnak valamit.
Volt azonban valami, amit nem árultak el a kísérlet résztvevőinek, ami teljesen új megvilágításba helyezi ezt az egészet. Hogy mi volt az? A videóból kiderül, amit lent tudsz megtekinteni.
@cegepitok Dr. Újszászi Bogár László - A meggyőzéstechnika magyar hangja I Érdekes bele gondolni, hogy az emberi agy milyen apró trükkökkel átverhető. Azonban még ennél is izgalmasabb belegondolni, hogy az értékesítés során milyen előnyre tehetünk szert, ha ezekkel a trükkökkel tisztában vagyunk! #cegepitok #cegepitokpodcast#értékesítés #befolyásolásművészete #meggyőzéstechnika eredeti hang – Cégépítők - Cégépítők