Sötétség borult a Parlamentre, a német légimonstrum miatt minden szem az égre szegeződött Budapesten, mikor a Zeppelin meghódította hazánk légterét
Olvass tovább...
A rémisztő repülő hajó hangtalanul suhant a metropolisz fölött, demonstrálva a tömegpusztítás új, addig legfélelmetesebb szintjét.
Légiriadó ébresztette fel álmából London lakosságát 1915. május 31-én, azon a szörnyű napon, amikor a történelem során első alkalommal támadták a levegőből az Egyesült Királyság fővárosát. A figyelmeztetés azonban későn érkezett, a Temze fölött suhanó repülő addigra már csak terve végrehajtására várt.
A korabeli vadászgépek ugyanis nem tudták megközelíteni a nagyjából 3000 méteres magasságban közeledő Zeppelint, amikor pedig lejjebb ereszkedett, már késő volt. Ha a légvédelem géppuskái el is találták az amúgy meglepően jól páncélozott léghajókat, külön személyzet volt arra, hogy a golyók ütötte lyukakat pillanatok alatt befoltozzák.
Olvass tovább...
Sokáig úgy tűnt, hogy a britek képtelenek megállítani a Zeppelinek rajtaütéseit, az L31-es parancsnoka, Heinrich Mathy pedig kitüntetésben részesült, amiért sikerrel megkerülte a londoni védműveket, és megtörte a brit morált. Utóbbit aztán végül mégis sikerült feltámasztani, méghozzá egy fiatal hadnagy ötletének köszönhetően.
A 21 éves William Leefe Robinson ugyanis azt találta ki, hogy gyújtólövedékekkel szerelt géppuskákkal támadjanak a léghajókra. Robinson csaknem rekordot állított be BE-2C típusú gépével, amikor elérte a mintegy háromezer méteres magasságot, ahol több tárat is kilőtt az SL-11 nevű Zeppelinre, ami végül kigyulladt és lezuhant, 16 fős személyzete pedig odaveszett.
Olvass tovább...
Ez felbátorította a briteket, és végül Mathy L31-esének is ez lett a végzete, amikor 1916. október 1-jén a hertfordshire-i Potters Bar felett lelőtték. Az eset során a 18 fős legénység, köztük a parancsnok is életét vesztette. A következő hetekben több zeppelint is kilőttek, ezzel pedig megszűnt a korábban rettegett egyeduralmuk.