promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Újabb hazai siker: elérhetővé tette a luxust az új közösségi platform

Újabb hazai siker: elérhetővé tette a luxust az új közösségi platform

Színes
Kategória fejléc

Magyarországon 2018 vége óta érhető el a legújabb közösségi platform, az Allyos – SocialStore, mely a világ első közösségi vásárlási helyszíne is egyben. Az ingyenesen hozzáférhető közösségi appot használva bárki megveheti álmai mobilját, ékszereit, laptopját, de akár kedvenc autóját, álomutazását vagy új lakását is tetszőleges áron. Mondhatnánk azt is, hogy a világon a legolcsóbban, hiszen a végső vételárat mindenki maga döntheti el, a teljes összeget ugyanis a népszerű közösségi finanszírozással dobják össze a regisztrált tagok. Mindenki akkora összeggel csatlakozik, amekkorát az adott termék neki valóban megér. Forradalmi, hogy a közösségi finanszírozásban levásárolható kedvezménnyel lehet részt venni. Már több mint 400 ezer letöltés, 82.000 regisztrált felhasználó és 1500 sikersztori után a startup egy új funkcióval is berobban a hazai közösségi platformok közé. 

„2018. november 22-én adtuk ki az első publikus verziót a zártkörű, nemzetközi bétatesztek után, ami 48 országban jelent meg, de mi a magyar piacra kezdtünk fókuszálni, több üzleti okból is. Akkor nem igazán voltunk még kész a termékkel, közel sem volt tökéletes, de ez a cél. Rengeteg visszajelzést kaptunk, nagyon sok hasznos tanácsot a felhasználóktól, igényeket, javaslatokat, nagyon izgalmas szakasz volt. A támogatásuk és folyamatos segítségük nélkül ez az egész nem sikerülhetett volna, mivel ez egy új és innovatív közösségi platform, az ideális működés igényeit valóban szeretnénk a felhasználókra bízni. Az IT feladatokat a legszuperebb hazai fejlesztők végzik a mai napig, a folyamatban részt vesz a BigFish és a Broduction csapata is.” - fejtette ki Joe Bitter, az Allyos társalapítója. 

Az „All yours” azaz ’minden a tiétek’ szóösszetételről elnevezett Allyos – SocialStore-t Joe Bitter és Herczeg Kristóf alapították 2016-ban. Joe 2004 óta külföldön rendezkedett be életvitelszerűen, ideje nagyobb részét Írország, Spanyolország, Thaiföld és Ausztrália között osztotta fel, a maradékot pedig a hazai fejlesztésű szerelemprojektjével tölti. Mára milliárdos értékű üzleti és befektetői portfóliót vezet. Legnagyobb sikerét a bitcoin-bizniszben érte el, amihez 2012-ben csatlakozott még 12 dolláros árfolyamnál, és mára a piac egyik élszereplői között tartják számon. A SocialStore applikáció fejlesztése Magyarországról indult 2016-ban, amikor a projektnek 2 millió USD tőkeallokációt biztosított Joe egyik amerikai-ázsiai befektető vállalata, a LogicLife piackutatásra, fejlesztésre és megjelenésre. A 2018-as indulást követően a vezetőség költséghatékonyságból és az itteni piac egyedülálló kritikusságát kihasználva Magyarországra helyezte az üzleti modell akreditálásának fő fókuszát. „Mindig kritikus voltam a jelenlegi pénzügyi rendszerrel szemben, és több olyan nemzetközi csoporthoz csatlakoztam, amelyeknek a tagjai ezen témák elismert szakértői voltak és alternatív pénzügyi megoldásokkal foglalkoztak, mint például Robert Kiyosaki. Az 1972-es nixoni aranysztandard-módosítás után a világ pénzügyi rendszere valójában egy piramisjáték lett, fedezet nélkül, így a mai napig nem láthatjuk meg a kapitalizmus valódi értékeit egy globális szabad piac mellett. Erről remek közgazdasági prezentációk érhetők el Ray Dalio és Mike Maloney oldalain, utóbbi Kiyosaki egyik legfőbb befektetési tanácsadója is. Így találkoztam először a Bitcoinnal, valamint az annak alapjául szolgáló blockchain technológiával, amelyekről Max Keiser és Jeff Berwick beszélt nekem még 2010-ben. Úgy gondoltam, ha ez a technológia valóban elterjed és implementálódik, akkor itt a megoldás a pénzügyi függetlenségre.” – fejtette ki a mára milliárdossá lett üzletember.

Joe vezetésével és az üzleti tervek alapján az Allyos – SocialStore platform üzemeltetését régiós országokra, illetve kereskedelmi övezetekre bontják le, amolyan lokális franchise megoldással. Ezért először a hazai piacon áll össze a minta management, aminek napi rutinjaihoz, rendszereihez és csapatkultúrájához rengeteg megoldást vettek át a Netflix és a Google üzletvezetési megoldásaiból. Ennek köszönhetően például kimagasló és presztízsszintű bérkompenzáció érhető el a startupnál eredményesen dolgozók számára – a havi 4 millió forint sem meglepő, rugalmas startupos környezetben. A projekt továbbá a tapasztalt szakmai kivitelező cégekkel, csapatokkal szemben is nyitott, partneri együttműködési alapon. A társalapító hozzáfűzte: „Nem támogatjuk a negatív bérversenyt, az csak szegénységet szül. Ugyanígy nem támogatjuk a negatív árversenyt sem, mivel annak célja és eredménye a csőd a vállalkozások számára. Milyen épeszű vállalkozó versenyezne azért, hogy ki megy hamarabb csődbe? Mi a pozitív árversenyt támogatjuk. Mindenki kapja meg, ami jár neki, ehhez pedig összekötöttük az eddig megszokott és meglévő megoldásokat, majd újragondoltuk őket, megfelelve az új piaci kihívásoknak, jobb eredményt garantálva.” A világ első közösségi vásárlási platformjára ugyanúgy regisztrálhat bárki ingyenes profilt, mint a Facebookon vagy a TikTokon, de itt kifejezetten vásárlási szándékkal gyűlnek össze a felhasználók. Esszenciálisan fontos az aktív közösség, vagyis érdemes csapatokba állni a barátokkal. 10 ember kell minimum egy termék sikeres közös megvásárlásához, mivel egyénenként a célár maximum 10%-áig lehet csak feltolni a licitet. A sikeres szerveződéshez a platformnak saját belső csevegője is van Space néven, ahol minden tag megvitathatja a közös erővel összedobásra kijelölt termékeket. Valójában a SocialStore-ban van Kickstarter véna is a népszerű közösségi finanszírozás miatt, ami az új platform alapját képezi. A különbség, hogy itt nem üzleti ötleteket és projecteket lehet finanszírozni, hanem termékek megvásárlását. Emellett van a koncepcióban egy kis eBay-elem is, mivel hasonló módon, licitszerűen lehet részt venni a közösségi vásárlásokban. A minimum beszálló összeg mindig 1 dollár. A különbség az, hogy itt a licitösszegek összeadódnak, és ellentétben az aukciókkal, nem a lemagasabb licitáló kapja a terméket akkor, amikor összegyűlt annak kitűzött ára, hanem egy véletlenszerűen kiválasztott személy. A termék célára közben nem változik, azaz nem emelkedik.

A SocialStore működésében van néhány ismerős elem a klasszikus e-commerce megoldásból is, hiszen a közösségi platformon hétköznapi termékeket is meg lehet venni elérhető áron, melyekhez adott eladó mindig biztosít egy bizonyos kedvezmény-összeget. A különbség, hogy itt a kedvezmény összege úgynevezett közösségi kredit is, ami a közös vásárlásokban használható fel. Ugyanakkor hagyományos levásárolható kedvezmény is lehet belőle, amennyiben valakinek nem volt szerencséje egy adott közös vásárlásban. Az eladók ezzel az egyedi kuponnal tudják kompenzálni. Mindezek fényében a csapat számára egyáltalán nem volt meglepő, amikor a Facebook 2020-ban egy Írországból küldött hivatalos levélben tájékoztatta a startupot arról, hogy kizárja az Allyost a Meta rendszeréből, mivel közvetlen piaci konkurenciaként azonosította azt. Erre a mai napig nagyon büszke a projekt, és hatalmas eredményként könyvelték el. 

“Volt pezsgőbontás, buli, nagy volt az öröm. Tudtuk jól, hogy diszruptív megoldást építettünk, ami a kimagasló eredményei miatt felkavarja majd az állóvizet. Erre eddig is, és ezután is készülünk. A dolog szépsége, hogy a SocialStore platform viszont szinte minden jelen piaci szereplővel sikeresen tud együttműködni, kimagasló hozzáadott értékkel. Nem konkurenciát, hanem kereskedői és vásárlói támogatást fejlesztettünk. Például itt a megszokottól eltérően kétféleképpen lehet vásárolni. A SocialStore elnevezésből adódóan, a Store oldal hasonlít az Amazonhoz. Itt webáruház jellegűen vannak akciós termékek, amelyeket bárki megvehet, a kiszállítás mindig ingyenes. Minden terméken van feltüntetett akciós kedvezmény-összeg, amiben van egy hatalmas újítás. Mivel az Allyos – hasonlóan az AirBnb-hez – csupán egy szoftver, nem szállít és nem raktároz. Az elérhető termékeket ismert gyártók, forgalmazók és áruházak listázzák. A platformon listázó partnerek között olyanok is szerepelnek, mint a Tesla, Alza, CinemaCity, OMV, Sony, IKEA, Apple, MediaMarkt, de a lista folyamatosan bővül. Az említett újítás pedig, ami egyben az egyik védjegye is a platformnak, hogy az eladó által kínált kedvezmény-összegnek van egy extra, közösségi funkciója is. Ezért is hívják ezt közösségi kedvezménynek.” – magyarázta Joe Bitter. Az üzletember úgy véli, ez a hibrid közösségi platform minden szempontból megoldást nyújt azokra a problémákra, amelyekkel az üzleti életben szembesült, és nem csak vevői, de az eladói oldalról is. „15 éves nemzetközi E-commerce üzemeltetéssel a hátam mögött az üzleti élet nagyon sok problémáját és kihívását ismertem meg mind eladói, mind pedig vevői oldalról. A közösségi vásárlás minden szempontból ideális megoldás: a gyártók és forgalmazók garantáltan drágábban, nagyobb haszonnal adhatják el a termékeiket, kiszakadva így az árversenyből. Ráadásul a prémium-kategóriás, illetve luxustermékeik is sokkal nagyobb közönség számára válnak elérhetővé. Az akciós termékeiken felajánlott árkedvezmény pedig a számukra profitcsökkenés, a vevők számára klasszikus spórolás helyett egy felbecsülhetetlen értékű közösségi funkciót kapott, amivel a vásárlók szabadon vehetnek reszt álmaik megvalósításában, illetve az eladók prémium termékeinek megvételében. Vásárlói szempontból az infláció és az emelkedő árak folyamatos kihívást jelentenek. Ezért a legtöbben nem azt veszik meg, amire valóban vágynak, hanem áldozatok árán azt, amit éppen megengedhetnek maguknak. De miért kellene 2023-ban a világháló, digitalizáció és a mesterséges intelligencia korában a többségnek egy életen át dolgozni a prémium termékekért, egy középkategóriás autóért vagy egy trópusi nyaralásért? Mi teret és rengeteg lehetőséget látunk az online vásárlás innovációjában, és annak közösségibbé tételében, ami szinte 30 éve ugyanolyan eredménnyel és unalmasan működik.” És hogy pontosan mennyivel járhat jobban az, aki a hagyományos áruházak helyett inkább a közösségi vásárlást választja? Joe Bitter erre a kérdésre egészen megdöbbentő számadatokkal tud válaszul szolgálni: „A közös vásárlásban való részvétel minimális összege egy dollár, vagyis árfolyamtól függően 360 forint. Ekkora összeggel esélyt kap bárki az álomtermék elérésére. Ha pedig itt intézi az illető a hétköznapi bevásárlást is, a gyártók és forgalmazók a közösségi funkciós kedvezmény-összeggel ezt támogatják. Egészen más érzés barátokkal, ismerősökkel egy olyan helyen vásárolni, ahol egy 30 milliós új Mercedes nem álom, hiszen a vevő dönti el, mennyit ad ezért az autóért. Részt vehet a megvásárlásában ezer forinttal, akár százezer forinttal vagy egymillióval is. Ennek az újgenerációs, közösségi élménnyel fűszerezett vásárlási lehetőségnek a sikerét pedig jól példázzák azok a vásárlók, akik 2 éves használat mellett, 1.3 millió forint közösségi kedvezménnyel 3.4 millió forint összértékben jutottak termékekhez. Ez a megoldás hosszú távon rengeteg nagy értékű árucikk minimális összegű, vagyis 360 forintért való megvásárlását eredményezi, illetve átlag 73%-kal jobb eredményt biztosít a hagyományos online vásárlással szemben.”

A kitűzött cél egy éven belül 2 millió aktív felhasználó Magyarországon, majd a régiónkénti platformjellegű bővüléssel sorrend szerint Európa, Észak-Amerika, India és Kína térségekből az 1.5 milliárd felhasználó elérése. Ennyi ember egységes bevonása a piactérre izgalmas és egészen új dimenziójú eredményeket fog generálni napi szinten. Már most is nagyon kecsegtetők az üzleti számok. Az eddigi statisztikák alapján a platform 100.000 aktív felhasználó mellett havi 2.1M USD forgalmat, a következő 1 évben 25.2M USD összforgalmat generál majd az azon értékesítő partnereknek, csak a hazai piacon. A nemzetközi cél, vagyis a másfél milliárd aktív felhasználó elérésénél az üzleti prognózis havi 90 milliárd USD forgalom. A kimagaslóan ígéretes eredmények miatt most újabb 5 millió dollár keretet kapott a projekt a jelen rendszer akkreditálására a hazai piacon, illetve a nemzetközi bővülés feltételeinek kiépítésére. Külső tőkebevonás nincs tervben, viszont a nemzetközi bővülés kapcsán szakmai partnerekre jelenleg is nyitott a board. Az eddigi 2 plusz 5, azaz 7 millió USD tőkeinjekcióval az új, magyar fejlesztésű közösségi platform értéke durván 32 millió USD-re nő, ami könnyedén emeli azt a 11 milliárd forintos tech-unikornisok közé, megalapozva az utat egy újabb hazai gyökerű sikersztorinak a világban. A Prezi és a Graphisoft sikerei után ismét egy magyar innováció hódíthatja meg a világot. Mindezt hivatott garantálni a legújabb platformfunkció is, amitől robbanásszerű népszerűséget várnak a startupnál, és amit maga az alapító jelentett be: „A napokban elindul a VIP profil-regisztráció az ismert influenszerek számára. Ezzel az Allyos közösségi platformon is bekövethetők lesznek a népszerű tartalomgyártók. Így a termékpromóciók, az értékesítés és a nyereményjátékok is a legjobb helyre kerülnek, hiszen a követők számára valóban elérhetővé válnak az általában drágának tartott termékek. A bekövetéssel az influenszer vásárlói csapatába tartozhatsz, ami több előnnyel jár majd. Közösen hamarabb elérhetők lesznek a prémium elektronikai cikkek, egy páros utazás, vagy a sok új autó, amiket általában bemutatnak. A videó végére már akár több gazdára is lelhet. Az első körben csak 30 ilyen influenszer-profil regisztrálható. Ehhez a legversenyképesebb kompenzációt biztosítja ez az új közösségi platform a piacon, követőnként átlag 2 dollárt havonta. Azaz 10.000 követő áthozása bármely másik közösségi oldalról az Allyos-profilra átlag havi 7.2 millió forintot hoz az influenszer konyhájára.”