Belehalt egy tini a veszélyes TikTok-kihívásba, amiben vény nélküli gyógyszereket adagolnak túl
Olvass tovább...
A YouTube esélyt adhat egy előadónak a felemelkedésre, de Rebecca Blacket inkább csak a földbe döngölték.
Azt hihetnénk, hogy ma igazán könnyű befutni a zenei életben, de a modern világban is néha elég komoly akadályokon kell túljutnunk, hogy felfedezzenek minket. Anno természetesen nehezebb volt eljuttatni a zenéket az emberekhez, és valamennyire a rádiókon, valamint a kiadókon is múlott, miből lesz sláger.
Az internetes világban azonban már óriási erőnek számít a közönség véleménye, azonban a zenét el is kell hozzájuk juttatni. Szóval egy kezdő előadónak nem csak a zenélésben, hanem kicsit a marketingben is a csúcson kell lennie. YouTube-ra bárki feltehet egy klipet, és lehet az bitang jó, ha nem ér el azokhoz a hallgatókhoz, akikhez kellene. Persze azt is tudjuk, hogy rengeteg alkalommal olyanok tesznek fel zenét, akiknek nagyon nem kellene.
Olvass tovább...
Rebecca Black akkor még csak 13 éves volt, amikor felkerült a YouTube-ra a Friday nevezetű slágere. Ez meghozta neki a világsikert, de sajnos negatív értelemben. A dal annyira rosszul sikerült, hogy záporoztak rá a negatív kommentek, na meg a diszlájkok.
Az elején Michael J. Nelson komikus is tett róla, hogy a Friday híres legyen, aki a valaha készült legrosszabb videónak nevezte. Azért valljuk be, hogy attól elég messze van.
Black édesanyja, Georgina Kelly akkor 4 ezer dollárt fizetett az ARK Music-nak két dalért, és egy videóklipért, amiben a Friday is benne van. Szóval Rebecca Blacknek igazából semmi köze nincs a szerzeményhez, azon kívül, hogy elénekelte.
Ettől függetlenül céltáblává vált, és a rengeteg negatív kommenttel, valamint a diszlájk hadjárattal annyira összetörték a 13 éves tinit lelkileg, hogy még az iskolát is ott kellett hagynia egy időre.
A Friday című szerzemény cikkünk írásakor 1,4 millió lájknál, és 4,4 millió diszlájknál jár a 166 millió megtekintésből. Rebecca Black a kezdeti bukás után nem menekült el, és ma már 1,5 millió feliratkozója van YouTube-on, de a zenélést azért annyira nem erőlteti.
Ugyebár a YouTube hivatalosan már nem mutatja a diszlájkok számát, csak azoknak, akik bővítményt telepítenek fel a böngészőjükhöz. Justin Bieber Baby című slágerét persze nehéz túlszárnyalni, ami 15 millió diszlájkot gyűjtött be a karrierje során.