promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Van egy KRESZ-szabály, amit mindenki rosszul tud - vagy csak nem érdekli őket?

Van egy KRESZ-szabály, amit mindenki rosszul tud - vagy csak nem érdekli őket?

Borítókép:  A kép illusztráció. Forrás: Profimedia
Színes
Kategória fejléc
Promotions

Egyszerű KRESZ-szabály, mégis sokan nem tartják be.

Kétféle szabálytalankodó van Magyarországon: az, aki szándékosan hágja át a szabályokat, és aki észre sem veszi, hogy valamit rosszul csinál. Bármelyik alkategóriába is tartozunk, a vége mindig ugyanaz lesz: megbüntet a rendőr.

Ha autóba ülünk, nemcsak saját magunkért és a gépjárműben velünk együtt tartózkodókért, de a közlekedés összes résztvevőjéért felelősséggel tartozunk, éppen ezért nagyon fontos, hogy minden esetben betartsuk a KRESZ szabályait, körültekintően vezessünk, és semmiképp se sodorjuk veszélybe egymást.

Van azonban a KRESZ-nek egy olyan szabálya, ami bizony ott van azok között a szabályok között, amiket a legtöbbször hágnak át a magyar autósok. Ha azt mondjuk, hogy elsőbbség, akkor bizony komoly problémák merülnek fel, hiszen néhányan egészen sajátos módon értelmezik ezt a kifejezést. Ugyanis egyesek azt gondolják, hogy azzal hogy nekik van elsőbbségük, szabad az út, nekik nem kell semmire és senkire sem figyelni, hiszen úgyis mindenki tudja, hogy neki val elsőbbsége.

Csakhogy mit ír az elsőbbségről a KRESZ?

„Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására.”

Itt a "hirtelen" kifejezés kulcsfontosságú, hiszen ennek értelmében már egy enyhe fékezés is beletartozik az elsőbbség fogalmába, de a vészfékezés természetesen közel sem. Tapasztalatok szerint a magyar autósok egy része rosszul értelmezi az elsőbbség, illetve az elsőbbségadás kifejezést, míg egyesek teljesen figyelmen kívül hagyják.

Nagyon sokan például felesleges útidísznek képzelik a STOP-táblát, ugyanis a magyar autósok körében közkedvelt szokás, hogy nem állnak meg a táblánál, csak lelassítanak, majd miután meggyőződnek arról, hogy nem jön semmi, rágyorsítanak. Mondhatnánk, hogy ez a jobbik eset, de ez pont ugyanolyan felelőtlenség, mint amikor egyáltalán nem vesszük figyelembe a STOP-táblajelzést. Utóbbira látható egy eset, amit egy férfi fedélzeti kamerája rögzített Érdnél.