Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Miért csodaszer a savanyúkáposzta, és miért igyuk meg mindenképpen a levét?

Miért csodaszer a savanyúkáposzta, és miért igyuk meg mindenképpen a levét?

Színes

Miért csodaszer a savanyúkáposzta, és miért igyuk meg mindenképpen a levét?

Színes

Biro Klara 07:37

Elméletek szerint a savanyúkáposzta több, mint 2000 évvel ezelőttről, Kínából származik. Akkoriban az erjesztés volt az egyik olyan módszer, amellyel megakadályozták az élelmiszerek gyors megromlását. Időközben pedig az is kiderült, hogy nagy hatással van a szervezetre a savanyúkáposzta, mégpedig pozitív irányban.

A savanyú káposzta túlélte az idők próbáját, és sok kultúrában népszerű köretté és fűszerré vált. Különösen nagyra értékelik Németországban, ahonnan a neve is származik. Az erjesztésnek köszönhetően a savanyú káposzta egészségügyi előnyökkel jár, amire lehet nem is gondolnál.

Cikkünkben összeszedtük, miért is csodaszer a savanyúkáposzta vagy annak leve.

A savanyú káposzta nagyon tápláló és tele van vitaminnal

A savanyú káposzta számos tápanyagot tartalmaz, amelyek fontosak az optimális egészséghez. Egy csésze (142 gramm):

  • Kalória: 27
  • Zsír: 0 gramm
  • szénhidrát: 6 gramm
  • Rost: 4 gramm
  • Fehérje: 1 gramm
  • Nátrium: a napi érték 41%-a
  • C-vitamin: a napi érték 23%-a
  • K1-vitamin: a napi érték 15%-a
  • Vas: a napi érték 12%-a
  • Mangán: a napi érték 9%-a
  • B6-vitamin: a napi érték 11%-a
  • Folsav: a napi érték 9%-a
  • Réz: a napi érték 15%-a
  • Kálium: a napi érték 5%-a

A savanyú káposzta különösen tápláló, 9 létfontosságú vitamin van nagy mennyiségben benne. A savanyú káposzta fermentációja olyan feltételeket teremt, amelyek elősegítik a jótékony probiotikumok növekedését, amelyek olyan termékekben is megtalálhatók, mint a joghurt és a kefir.

A probiotikumok olyan baktériumok, amelyek erőteljes egészségügyi előnyökkel járnak. Ezenkívül elősegítik az élelmiszerek emészthetőbbé tételét, ami növeli a bélrendszer azon képességét, hogy felszívja a bennük található vitaminokat és ásványi anyagokat. A káposztával ellentétben azonban a savanyú káposzta sok nátriumot tartalmazhat. Ezt tartsd szem előtt, ha figyeled a sóbevitelt.

Javítja az emésztést

A bélrendszer állítólag több mint 100 millió mikroorganizmust vagy „bélflórát” tartalmaz, ami több mint 10-szerese a szervezetben lévő összes sejtszámnak.

A nem pasztőrözött savanyú káposzta probiotikumokat tartalmaz, amelyek jótékony baktériumok, amelyek első védelmi mechanizmusként működnek a méreganyagok és a káros baktériumok ellen. Ezenkívül javíthatják az emésztést és az általános egészségi állapotot.

A savanyú káposztához hasonló probiotikumok segíthetnek javítani a bélben lévő bakteriális egyensúlyt, miután azt az antibiotikumok használata esetleg megzavarta. Ez segíthet csökkenteni vagy megelőzni az antibiotikumok által kiváltott hasmenést.

Ebben a tekintetben a savanyú káposzta előnyt jelenthet. A kutatások szerint egy adag akár 28 különböző baktériumtörzset is tartalmazhat.

A legtöbb más fermentált élelmiszerhez hasonlóan a savanyú káposzta is számos enzimet tartalmaz, amelyek segítenek a tápanyagok kisebb, könnyebben emészthető molekulákra történő lebontásában.

Erősíti az immunrendszert

A savanyú káposzta immunerősítő probiotikumok és tápanyagok forrása. Először is, a bélrendszert benépesítő baktériumok erős hatással lehetnek az immunrendszerre. A savanyú káposztában található probiotikumok segíthetnek javítani a baktériumok egyensúlyát a bélrendszerben, ami segít megőrizni a bélnyálkahártya egészségét.

Az erősebb bélfal segít megakadályozni, hogy a nem kívánt anyagok „kiszivárogjanak” a szervezetbe, és immunválaszt váltsanak ki.

Borítókép: Profimedia- illusztráció

Legolvasottabb hírek

Legújabb galéria