Curtis megmutatta új csúcsmodern csodaautóját, le fog esni az állad legalább kétszer
Olvass tovább...
Megmérték azt is, hogy mennyivel mennek az átlagautósok, ha szabad a pálya.
Az Autobahn, vagyis a németországi autópálya-hálózat jelenleg 13 192 kilométer összhosszúságú. Mindez azt jelenti, hogy ezer négyzetkilométerre 36 kilométernyi autópálya esik, amivel Németország az Európai Unióban az ötödik helyen áll (ezen a téren a jóval kisebb Hollandia vezet 66 kilométerrel).
Az Autobahn ötlete már az 1920-as években felmerült, a Weimari Köztársaság idején, ám az építkezés rendkívül lassan haladt, és sokszor csak a tervezési fázisig jutott el. Kétségtelen tény, hogy ezen a téren a nácik adták a legnagyobb lökést, 1936-ban például 130 ezer embert irányítottak az építkezésekre.
Olvass tovább...
Az a legenda járja, hogy a német autópályákon nincs maximalizálva a haladási sebesség, ez azonban nem teljesen igaz. Egyrészt olyan óriási a forgalom, hogy a külső sávban haladó buszok és kamionok a belső sávba szorítják a személykocsikat, amelyek sofőrjei így nem nyomhatják tövig a gázt. Másrészt pedig az autósok gyakran futnak bele egy-egy felújításba, ami értelemszerűen ismét csak lassítja a forgalmat.
Az Autobahnon 130 km/h a javasolt haladási sebesség, ám ettől el is lehet térni, a száguldás nem illegális. Vannak viszont olyan település környéki, balesetveszélyes, illetve kevésbé jó minőségű szakaszok, ahol szigorú sebességkorlátozás van érvényben.
Olvass tovább...
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy aki 130 km/h feletti sebességnél karambolozik, annál a biztosítók is szűkmarkúbban mérik a kártérítést, illetve a bíróság is szigorúbban jár el, ha a vétkes sofőr személyi sérülést okozott.
Egy viszonylag friss, 2017-es jelentés szerint a német autópálya-hálózat 70 százalékán lehetett őrültként száguldozni, míg a 6 százalékán ideiglenes sebességkorlátozás volt érvényben a forgalmi vagy időjárási viszonyok miatt, 24 százalékán pedig állandó sebességkorlátozást tapasztalhattak az autósok.
Brandenburg tartományban megmérték egy 6 sávos autópálya-szakaszon az átlagos haladási sebességet, korlátozás nélküli körülményeknél, és ekkor kiderült, hogy a sofőrök akkor sem mennek eszeveszett módjára, ha tehetik, hiszen csupán 142 km/h-ra gyorsítottak fel.