promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
Greta Thunberg egyik tweetjében egy cuki lovat simogat és azt írja, hogy három éve nem vett új ruhát, megindokolta, hogy miért!
Borítókép:  Profimedia
Színes
Kategória fejléc
Megosztás
Másolás

Greta Thunberg már három éve nem vett magának új ruhát és ennek egyetlen oka van: hogy ezzel is óvja a környezetet!

A 18 éves klímaaktivista, Greta Thunberg a Vogue Scandinavia magazinnak adott egy interjút, amelyben éppen a divatipart szapulta ezerrel a beszélgetés során. Nagyon sok problémája van a fast fashionnel:egyrészt szerinte a legtöbb ilyen szellemben előállított termék károsítja a környezetet, másrészt ez az, amit a nagyvállalatok imádnak a szőnyeg alá söpörni.

Greta Thunberg így fogalmazott: 

"Ha tömeggyártásra rendezkedik be a divatipar – azaz minden szezonban új és új ruhák kerülnek piacra –, azt hosszú távon képtelenség lesz fenntartani."

Azt is hozzátette, hogy már három éve nem vásárolt új ruhát boltból és még ráadásul azok is használtak volt. Ezt a jó szokását Greta Thunberg azóta is tartja:

A ruháim nagy részét kölcsönkapom az ismerőseimtől

– magyarázta Thunberg a BBC által szemlézett interjúban.

A lány vasárnap tweetelt egy képet a Vogue Scandinavia címlapjáról, amelyen egy túlméretezett kabátban látható, miközben egy lovat simogat egy erdőben.

Greta Thunberg - a világ egyik legismertebb éghajlatvédelmi aktivistája - a tweetben is bírálta a "ast fashiont, amelyet sokan eldobható holmiként kezelnek".

A "fast fashion" kifejezést a szezonális trendek iránti keresletet kiszolgáló, gyors és olcsó ruhagyártásra használják.

Thunberg "rendszerváltásra" szólított fel, és azt mondta, hogy a divatot nem lehet tömegesen gyártani és fogyasztani "fenntartható módon, ahogyan a világot ma alakítják".

Az ENSZ szerint a divatiparról "széles körben úgy vélik, hogy a második legszennyezőbb iparág a világon". A szervezet azt is hozzátette, hogy a szennyvíz több mint 20%-át ez a szektor okozza világszerte. A divatipar évente mintegy 93 milliárd köbméter vizet használ fel, ami ötmillió ember számára elegendő a túléléshez.

Ami a szén-dioxid-kibocsátást illeti, az iparág a világ összes kibocsátásának mintegy 8%-áért felelős. Ez több, mint az összes nemzetközi repülőjárat és hajózás együttvéve - állítja az ENSZ. Erre válaszul a divatmárkák elkezdtek lépéseket tenni a környezetvédelem érdekében.

A Thunberghez hasonló környezetvédelmi aktivisták azonban azt mondják, hogy sok márka olyan megoldásokat népszerűsít, amelyek csak látszólag kezelik a problémát. Ezeket a vállalatokat gyakran vádolják zöldmosással, ami egyfajta marketingfogás, amelynek célja a fogyasztók megtévesztése a termék környezetvédelmi előnyeivel kapcsolatban.

Hasonló tartalmak
Galéria - Van képünk hozzá
Színes
Tech & Tudomány
Helyi Hírek
Időjárás