Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Miért pont a WC-papírért rohanjuk meg a boltokat? Neked is kéne venned?

Miért pont a WC-papírért rohanjuk meg a boltokat? Neked is kéne venned?

Színes

Miért pont a WC-papírért rohanjuk meg a boltokat? Neked is kéne venned?

Színes

CST - 2020.03.21. 09:09

Ez lehet az oka a viselkedésünknek. Mondd el te is a szomszédodnak, hogy ez a helyzet!

A napokban szinte minden médium esetén volt legalább egy WC-papír kontent, rengeteget cikkeztek arról a portálok, hogy egyes boltokban az emberek vitáig fajuló harcokat indítottak, hogy ők vigyék haza az utolsó gurigát, az utolsó csomag WC-papírt.

A jelenség első blikkre nagyon furcsának tűnhet (főleg azért is, mivel szinte minden országban megismétlődött). Viszont, ha közelebbről jobban szemügyre vesszük a miérteket, egyáltalán nem meglepő, hogy miért ez a higiéniai eszköz lett a slágertermék a koronavírus idején.

A pszichológusok és viselkedéskutatók szerint több válasz is adható a dologra: az emberek félnek a fertőzéstől, ilyenkor pedig a legfontosabb a higiénia, a WC-papír pedig szimbolikusan a védelem egyik legelső bástyája a kézfertőtlenítő és a szappan után. Az emberek ilyenkor biztonságra vágynak, meg szeretnének nyugodni, és ezért mindent meg is tesznek – ezért is vesznek többek között rengeteg WC-papírt.

Közben a közgazdászok azzal a magyarázattal szálltak be a toalettpapír vásárlás lázba, hogy ilyenkor olyan biztonsági eszközöket vásárolunk, amelyek nem kerülnek sokba, de a vásárláskor mégis bennünk van azaz érzés, hogy igenis tettünk valamit magunkért és a családunkért, hogy egészségesek maradjunk. Ez az úgynevezett zéró kockázatra való törekvés, így az sem baj, ha nem jön az apokalipszis, hiszen a WC-papír relatíve olcsó volt, és még ha otthon fel is halmozunk több ezer gurigát, nem adtunk ki érte rengeteg pénzt, később sem érezzük majd, hogy hibát követtünk el a vásárlással.

A hisztéria továbbgyűrűzéséhez hozzájárul az is, hogy a médiában drámai képeket közölnek a megpakolt bevásárlókocsikról, természetesen ezeken a leglátványosabb elemek a hatalmas WC-papír csomagok. Ráadásul ezt erősíti az is, hogy ha valami eddig ismeretlen fenyegetéssel találkozunk, hajlamosak vagyunk gondolkodás nélkül, irracionálisan dönteni. Például abban is, hogy mit vegyünk, és a média képei már rég az agyunkba kódolták azt a rengeteg WC-papíros képet.

Egyszerűen attól is félünk, hogy nekünk már nem marad. És akkor kevésbé lesz komfortosabb az életünk, pedig azt már megszoktuk.

A jelenséget evolúciós oldalról is megközelíthetjük: ha undorodunk valamitől, ilyen többek között az ürülék is, fertőzésveszély idején ez az érzés sokkal jobban erősödik bennünk, és szeretnénk biztonságban lenni ellene.

(forrás: Straitstimes, Skynews)

Borítókép: Toowoomba Chronicle

Legolvasottabb hírek