Véletlenül derült ki vészhelyzetben, hogy a repülőt irányító első tisztnek fogalma sem volt arról, hogy mi áll a cég légi üzemeltetési szabályzatában. Két évtizednyi fizetését is vissza kell adnia a kirúgása után, kamatostul. A kapitány mentette meg a helyzetet.
Húsz évig repült érvényes céges szakszolgálati engedély nélkül a South African Airways első tisztje – olvasható a turizmus.com cikkében, a cég sajtóközleménye alapján.
William C. 15.700 órát repült az utóbbi 20 évben,
és nagy valószínűséggel még tovább is folytathatta volna a munkáját, hogy ha egy közelmúltbeli járat során ki nem derül ennek a vállalati vizsgának és az ismereteknek a hiánya. Történt ugyanis, hogy az SA-260 számú Johannesburg-Frankfurt járata az útvonalon Svájc felett a hátszél miatt komolyabb sebességnövekedést ért el, melyet a gép automatikus irányítása - helyesen – veszélyhelyzetnek minősített, és az éppen akkor
a repülőt irányító első tisztnek fogalma sem volt arról, hogy erre az esetre mi áll a cég légi üzemeltetési szabályzatában.
A kapitányi beavatkozás ugyan megelőzte a bajt, de a visszaérkezés utáni parancsnoki jelentést követően a repülési igazgató által elrendelt vizsgálat kiderítette a 20 éve fennálló hiányosságot. Ezért azonnal felfüggesztették állásából az 1994 óta repülő első tisztet, és a fegyelmi bizottság határozatában
kötelezte az elmúlt 20 évben felvett illetményének, valamint kamatainak a visszafizetésére.
A csalással vádolt pilóta viszont nem hajlandó fizetni. Beperelte a céget, mondván, az elmúlt években nem volt panasz a munkájára. Amit szívesen folytatna.