A tavaszi áradásig vendégeskedhet a homokpadon a román hajó. Jelenleg őrszolgálat vigyázza.
Az év eleje óta egy Helemba melletti zátonyon vesztegel a Jess nevű román teherhajó. A Turista Magazin cikkében olvasható, hogy január elején különös, csikorgó zajra lehettek figyelmesek az arra járók a Dunakanyar nyugati sarkában, a Hidegelős kereszt környékén: egy teherhajó letért a kijelölt hajózóútról, majd megfeneklett a folyó közepén lévő egyik zátonyon. A szerkezet a jelek szerint ugyan minimális sérülésekkel vészelte át a találkozást, a csökkenő vízszint miatt azonban úgy tűnik, a teherhajó hosszabb ideig itt vendégeskedik majd.
Mint a portál írja, a hatóságok és a tulajdonos értesítése után a legénység a hajó saját motorcsónakján biztonságban partot ért. A balesetnél a hajót a lendülete kis híján átjuttatta az akadályon, a teljes gázzal dolgozó hajócsavarok keltette örvénylés pedig méteres árkokat vájt az alatta lévő homokba, de végül mindez kevésnek bizonyult a továbbjutáshoz.
A Duna Esztergom és Szob közti szakaszán számos kisebb-nagyobb homokzátony található, az eset ezek legnagyobbikán, a Helembai-zátonyon történt. Ahogy az igazán alacsony nyári vízállások esetén a levegőből is látható, ez a homoksziget hosszan elnyúlik a meder közepén, és a szakemberek szerint a természet erői előbb-utóbb egy valódi szigetté formálhatják. A környék a vízitúrázók kedvelt célpontja, a nyári éjszakákon a világtól szó szerint elzárt sátortáborok és zátonypartik helyszíne. A homokformák vízállástól függően hétről hétre változó, különös formáiról tavaly ősz közepén és végén is látványos fotóválogatások készültek.
A járművön jelenleg állandó őrszolgálat működik, a Közlekedésbiztonsági Szervezet pedig vizsgálatot indított a pontos okok kiderítésére. Ha az időjárásban nem áll be jelentős javulás, a hajó akár a tavaszi áradásig a folyó különös látványossága maradhat.
A kemma.hu mindehhez hozzáteszi, hogy a Visegrád–Esztergom közötti úton autózók közül sokan megállnak egy kis nézelődésre, a ritka látvány fotózására, videózására. A kormány jobb állásban beragadt, a zátonyra futás előtt már nem volt elég idő a horgony leeresztéséhez. A hibát kevesebb mint két perccel a felakadás előtt észlelték. A jelzett kormányhibát már kijavították. Mint írják: belegondolni is rossz, mi lett volna, ha a zátonyra futás egy olyan nyári napon történik, amikor a terület tele van sátorozókkal.