Tanulságos kutatásra bukkant a
Bitport. A Zenith friss felméréséből ugyanis több érdekes, elgondolkodtató tényező olvasható ki. Például az, hogy a világon egy ember átlagban nyolc órát tölt médiacsatornák és -platformok nézésére, hallgatására.
Mint a számokból kiderült, a 2018-as év az utolsó, amikor a tévés szegmens a legtöbbet nézett platform.
A Zenith adatai szerint az átlagos tévénézéssel töltött idő tavaly még 27 perccel haladta meg az internetezést (hagyományos számítógépeken és mobilokon együtt), ám ez az előny 2018-ban lefeleződött
– írja a bitport.
S, ha így megy minden tovább, akkor 2019-ben már ebből a szempontból is az internet fog uralkodni.
Az internet és a tévé teljesítménye 2009 és 2018 között eltérő. Míg a tévé tartott egyfajta állandóságot, addig az internet elsöprő erővel jött, látott, s lett egyeduralkodó.
A Zenith 65 országban végzett felmérése alapján idén a világ teljes médiafogyasztásának közel negyede köthető a mobil platformhoz. 2011-ben ugyanez az arány még csak 5 százalék körül volt. Az előrejelzések szerint a mobilok az előttünk álló pár évben is lelkesen fogják rabolni az időt a rivális csatornáktól. 2020-ban várhatóan már a teljes médiafogyasztás 28 százaléka összpontosul a kézi készülékeken
– jegyzi meg a portál.