A hashtag egyszerűen a kettőskereszt angol megnevezése. A Facebook-on egy bejegyzéshez lehet hozzárendelni ilyen hashtageket, amikkel tulajdonképpen megcímkézünk egy bejegyzést. Mindössze annyi dolgod van, hogy írsz egy hashtag-et, és mögé bepötyögsz egy szót, egy címkét. A lényege, hogy ha pl. a családodról szoktál bejegyzéseket megosztani a Facebook-on, akkor elláthatod azokat egy egyedi hashtag-gel, pl. #kovacscsalad
Innentől kezdve ez a hashtag a bejegyzésedben egy kattintható linkké válik, és ha bárki rákattint, azonnal megtalálja az összes olyan bejegyzésedet, amelyeket ugyanezzel a hashtag-gel láttál el. Tehát ez egy kiváló eszköz arra, hogy az egy témába tartozó különböző bejegyzéseidet össze tudd csoportosítani, ezáltal segítve az oldalad látogatóit, hogy könnyedén megtalálják az összetartozó bejegyzéseidet.
Milyen hashtag-et adjunk?
Teljesen szabadonválasztott, hogy mit írsz a hashtag mögé, ám érdemes arra figyelned, hogy ne legyen túl általános. Ugyanis a hashtag-ek között a Facebook nem szelektál, hogy ezt Te raktad fel, azt pedig egy másik felhasználó, hanem bárki, aki ugyanazt a hashtag-et használta bármilyen bejegyzéséhez, ugyanúgy benne lesz a listában, amit hashtag alapján szűrsz le. Pl. ha iszol egy RedBull-t, és a #RedBull hashtag-et használod, akkor a világ többi #RedBull hashtag-gel ellátott bejegyzései közé is bekerül a bejegyzésed.
Tehát használhatod ezt általános célra, amikor akár szándékosan is szeretnéd, hogy egy nagy tömeg közé keveredjen a bejegyzésed (pl. #sziget2015 -tel állatod a Sziget fesztiválon készült fotóidat). Ha viszont szeretnéd, hogy ne keveredjen össze mások bejegyzésével a Tiéd, akkor muszáj vagy egyedi hashtag-et kitalálni, amit más még nem használt (és remélhetőleg nem is fog).
Igazat megvallva bármennyi hastaget használhatunk. Sok olyan bejegyzés van, amit több kategóriába is be tudsz sorolni. Pl. családi esmény, de ez egyben egy repülőnap, és egyébként a gyermek születésnapja is, akkor bátran írhatsz a bejegyzés szövegébe három hashtag-et is, de akár 50 címkét is tehetsz egy-egy bejegyzésedre, bár ennek sok értelmét már nem látjuk.
A hashtag-nek nincs külön helye. Általában a szöveg végére szokták tenni (a szöveg után egy új sorba), de igazából a szöveg bármely szavát is elláthatod egy ilyen címkével. Próbálkozzon, hastageljen, hajrá!
(
Mastermind számítástechnika)