promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Ne higgy a mesékben, nem fogsz iPhone-t nyerni!

Ne higgy a mesékben, nem fogsz iPhone-t nyerni!

Színes
Kategória fejléc
Promotions
Hétről hétre lehet nyerni a Facebook-on valami nagyon szuper terméket, általában iPhone-t, iPad-et, vagy valami más nagyon drága és vágyott dolgot. Mit kell tenni érte? Mindössze nyomni egy like-ot, és megosztani az oldalt, aztán jön a sorsolás. Húúú, tök jó, ez jobb, mint a lottó! Ott egy a 43.949.268 esélyed van, itt jó esetben "csak" 8-10 ezren játszanak, és általában több nyeremény is van. Például leírják, hogy valami nagy sporteseményre való tekintettel kaptak egy csomó iPhone-t, amit eladni nem tudnak, mert nincs meg a csomagoláson a fólia, ezért úgy döntöttek, hogy kiosztogatják az oldal lájkolói és megosztói között. Vagy az újonnan nyíló üzlet örömére lehet nyerni valamilyen csodás nyereményt, csak lájkolj és ossz! Az ehhez hasonló ajánlatokból dunát lehet rekeszteni. Nem húzzuk tovább a dolgot, leírjuk, amit már nyilván Te is sejtesz: az egész egy átverés!
 
Több ponton is rá lehet jönni arra, hogy átverés az egész, csak picit oda kell figyelni.

1. Meg kell nézni az akció hirdetőjét. Például a napokban terjed az Iphone Magyarország "ajánlata". Az egyik probléma, hogy nem létezik olyan cég vagy szervezet, hogy Iphone Magyarország, és ha még létezne is, bizonyára helyesen volna leírva az iPhone szó.

2. Az előbb említett oldalnak nevetséges módon még profilkép se volt beállítva. A minap olvastam, hogy az Apple új direktívája szerint az Apple üzletekben kínált laptopokat úgy kell (!) árulni, hogy a kijelző egészen pontosan 76 fokos szögben legyen kinyitva. Most őszintén: aki ilyen szinten odafigyel a legapróbb részletekre is, profil kép nélkül hagyna egy FB oldalt, és hibásan írná le a saját termékének a nevét?

3. Ha volna az Apple-nek (vagy az iPhone-nak) magyar FB oldala, az bizonyára az apple.hu-n is promótálva volna, nemde?

4. Általában olyan terméket kínálnak sorsolásra, amely egyébként is nagyon vágyott dolog, amire óriási az igény. Ugye senki se hiszi, hogy az Apple rászorul egy ilyen kampányra, hogy a promóciónak köszönhetően el tudjon adni néhány készüléket? Hisz sorban állnak a telefonjaikért a boltokban.

5. Általában a felhívás tele van helyesírási hibával is. Egy profi, valódi cég erre is biztosan több figyelmet fordítana.

6. Általában nem saját a fotó amin a kisorsolandó termék szerepel, hanem az internetről lett összevadászva. Miért is? Ha ott van náluk az a sok felesleges iPhone, csak tudnak kattintani róla egy fotót, nem?

7. A Facebook szabályzata eleve tiltja, hogy bármilyen ellenszolgáltatást nyújtson valaki a lájkok és megosztások gyűjtéséért, így egy hivatalos nagy cég biztosan nem csinál ilyet, hiszen komplett jogi osztály dolgozik mögöttük.

8. Túl nagy értékű az ajándék. Ha még valaki a szabályokat be nem tartva ad is valamit lájkokért cserébe (és tényleg megteszi), az biztosan nem többszázezer forint értékű nyeremény lesz, hanem valami szerényebb ajándék. Pl. pendrive.

9. Mit lehet tudni a hirdetőről? Egy profi FB oldalnál ki van töltve minden adat, az üzemeltetőről információk, telefonszámok, webcím, és egyéb elérhetőségek. Így már kézzelfogható, kiről is van szó. Ha ilyen adatok nincsenek meg, kezdj gyanakodni.

10. Milyen régi az oldal? Az se túl életszerű, hogy egy néhány napja, 1-2 hete indult oldal a semmiből hirtelen több ezer lájkolóval rendelkezik. Ha az oldal tele van "osztva", "megosztva" és hasonló kommentekkel, akkor az is alátámasztja a gyanút, hogy Téged is csak be akarnak csapni.

aplle tree
Sosem fognak sorsolni, sosem fogsz nyerni!

A legnagyobb bizonyosság, hogy sosem fogsz nyerni: láttál már egyszer is bárkit, aki nyert ilyen akcióval? No nem élőben gondoltuk, úgy biztosan nem. De akár csak az oldal promótálta valaha, hogy no, a sorsolás megtörtént, Gipsz Jakab nyert, íme 1-2 fotó az átadásról és a boldog nyertesről.

Sosem volt még ilyen, pedig aligha volna más eszköz, amivel hitelesebbé lehetne tenni egy későbbi hasonló ajánlatot, mint egy fotó (vagy videó) az előző sorsolás nyerteséről vagy nyerteseiről. Egy ilyen PR fogást tuti senki se hagyna ki.

Semmiképpen se oszd meg és lájkold, ne reklámozd a jóhiszemű emberek átverésére utazó akciókat. Ellenben jelentheted a Facebooknak, mint spam/scam bejegyzés, és előbb-utóbb majd törli az adott oldalt a Facebook.