Lewis Hamilton rettentően kiakadt – üzent azoknak, akik csak kritizálni tudják
Olvass tovább...
A Red Bull valószínűleg kikosarazza őket, helyettük mehetnek a sereghajtóhoz.
Eldöntött tény, hogy a Volkswagen-csoport két tagja, az Audi és a Porsche 2026-ban beszáll a Forma–1-be. Az előbbié a tiszta helyzet, hiszen az Audi azzal a Sauberrel lép majd házasságra, amely most az Alfa Romeóval működik együtt, és a négykarikás német márka valószínűleg nemcsak a motorral, hajtáslánccal száll be a bizniszbe, hanem a komplett autót is a nevére veszi.
Sima ügynek indult a most zajló világbajnokság legnagyobb esélyesének, a Red Bullnak a Porschéval való összefonódása is. Ahogy azonban befutottak a vártnál is jobb eredmények, a tavaly nagy dérrel-dúrral távozó Honda máris azon gondolkodik, hogy újra visszatér a sportágba.
Igazuk van a japánoknak – hiszen miért más arassa le helyettük a babérokat? Úgy néz ki, hogy idén Verstappen behúzza a második világbajnoki címét is, ezt viszont (papíron) már nem egy Honda-motoros autóval teszi meg, hanem a Red Bull Powertrains erőforrásával, ami persze egy orbitális csúsztatás.
Olvass tovább...
A Porsche örömmel szövetkezne a Red Bull-lal, és a tárgyalások ígéretesen is haladtak, ám a németek időközben túlságosan is mohóvá váltak. Jó nagy szeletet, 50 százalékot akartak a versenycsapatból, persze tisztességes pénzért cserébe, viszont a motorra nem akartak sokat költeni, megelégedtek volna a névadással.
A Red Bull viszont – most úgy tűnik – nem akar egy pénzeszsák parancsolót maga fölé, inkább ismét összebútorozik a csendesebben, de igen hatékonyan dolgozó Hondával. A Porsche pedig hoppon marad, ám az F1-ből már nem szorulhat ki.
Ez óriási blama lenne számukra, ráadásul éppen most akarnak tőzsdére vonulni, a leendő befektetők számára pedig rossz üzenet volna, ha még egy Forma–1-es szereplést sem tudnának összehozni.
Olvass tovább...
Sürgősen kell tehát egy új partner, és állítólag már meg is környékezték a McLarent, ahol az az Andreas Seidl a csapatfőnök, aki 2014-től a Porsche Le Mans-i projektjét vezette. A McLaren viszont már kikosarazta korábban az Audit, akik szintén túl nagy részesedést kívántak a cégből, így a Porsche sem számíthat sok jóra.
Szóba jöhet még az Aston Martin, bár az jelenleg Mercedes-érdekeltség, akárcsak a másik esélyes Williams. Utóbbinál annyival jobb a helyzet, hogy Jost Capito csapatfőnök évtizedeken keresztül a Volkswagen motorsport-góréjaként tevékenykedett, így talán meg lehetne őt győzni az együttműködésről.