Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Miért akarják ennyire megenni az olimpikonok az érmeiket?

Miért akarják ennyire megenni az olimpikonok az érmeiket?

Sport & Szabadidő

Miért akarják ennyire megenni az olimpikonok az érmeiket?

Sport & Szabadidő

Toronicza Péter 19:37

Vagy éppen azt tesztelik, hogy nem csokiból van-e az olimpiai aranyérem?

Egyre több olimpikon harap rá egy nagyot az érmére, és ez néha nem csak az érmeknél szokott így lenni. A hússzoros Grand Slam győztes Rafael Nadal például ugyanezt el szokta játszani, ha nyer egy trófeát.

Sok városi legenda kering arról, hogy a sportolók miért harapnak rá egyet a megnyert érmükre. A legviccesebb az, hogy sokan így akarják érezni a győzelem ízét. Hát, bármilyen meglepő, az arany valóban ehető, pont ezért használják díszítőelemként néhány fogásnál. Ettől még az érmet nem tudnánk megenni következmények nélkül, mivel csak kis százalékban tartalmaz aranyat.  

Az Eurosport az olympic.com cikke alapján adta meg nekünk a választ az éremharapdálásra, ami sokkal egyszerűbb, mint gondolnánk: egyszerűen jól mutat az egész, és a fotósok imádják így megörökíteni a dobogósokat.

„Megszállottjai lettek a fotósok. Szerintem ikonikus felvételként tekintenek rá, amit könnyedén el tudnak adni. Nem hinném, hogy ezt maguktól is csinálnák a versenyzők”

- mondta David Wallechinsky történész még a 2012-ben a CNN-nek.

Érdekesség, hogy az 1992-es olimpián Farkas Péter birkózó tényleg csak egy hirtelen ötlettől vezérelve harapott bele az érmébe, bár annak jómagam nem néztem utána, hogy tényleg vele indult-e ez az egész.

A tokiói érem amúgy is különleges, mivel a szervezők újrahasznosított elektronikai hulladékból nyerték ki az aranyat, az ezüstöt valamint a bronzot.

Az éremharapdálás amúgy megosztja az embereket: sokak szerint poénos, míg mások úgy gondolják, hogy csak felesleges pózolás az egész. 

Borítókép: Profimedia