Tudtad, hogy egy magyar vállalkozó készíti a Forma 1-es pilóták mobilházait?
Olvass tovább...
Grosjean életéért novemberben még aggódhattunk, de csattanóst választ adott a kételkedőknek.
Az utóbbi évtizedek legborzalmasabb balesetét szenvedte el november legvégén Romain Grosjean a Forma–1-ben. A mezőny Bahreinben gyűlt össze, és a francia pilóta rögtön a rajt utáni kavarodásban a korlátnak csapódott.
Mint utólag kiderült, 67 G-s erőhatást kellett kibírnia, illetve azt, hogy a kocsija lényegében átcsúszott a korlátlemezek közt, kettétört, majd lángba borult. Ha nincs a kötelező „glória”, vagyis a versenyzőt óvó fejvédő, Grosjean aligha élte volna túl a karambolt.
Fotók: Profimedia
Így viszont maga ugrott ki a roncsból, és néhány bőrpótló kézműtétet követően ismét versenyzésre készen állt. Az F1-ben a Haas csapat már nem tartott rá igényt, az amerikai IndyCar sorozatban szereplő Dale Coyne Racing viszont megszánta.
Olvass tovább...
És milyen jól tette! Grosjean ugyanis a szezon ötödik versenyén megszerezte az első rajtkockát a lila autójával, és utána a versenyen sem vallott szégyent. Bár ő vezetett a legtöbb körön át, de végül a második helyen futott be a holland Rinus VeeKay mögött. Így is fantasztikus bravúr egy olyan fickótól, aki szó szerint a pokolból tért vissza.