Egy Red Bull sikerrel zárult az idény, a csapat 2013 óta először nyerte meg az Abu-Dhabi Nagydíjat, Verstappen pedig először nyert ezen a helyszínen.
Az utóbbi években megszokottá vált, hogy a Formula 1 az Abu-Dhabi Nagydíjjal zárja le az adott szezont és ez idén sem volt másképp. Mindez azért nagy szó, mert sokáig kérdéses volt, hogy egyáltalában el tud e indulni a 2020-as idény, végül július elején startoltak el. 6 hónap alatt összesen 17 versenyt bonyolítottak le.
Az utolsó futamon Max Verstappen várhatta az első helyről a rajtot, ami az első Red Bullos pole pozíció volt ezen a pályán 2013 óta. Azóta csak Mercedes nyert időmérőt, mely most is erős volt, Valtteri Bottas a második, Lewis Hamilton pedig harmadik helyet szerezte meg szombaton. A hétszeres világbajnok mellől a kvalifikáció egyik meglepetés embere, Lando Norris indulhatott a negyedik helyről a McLarennel.
Sokaknak egyfajta búcsú volt a mostani verseny, Kevin Magnussen kikerül az F1-ből, Daniel Ricciardo (Renault), Sebastian Vettel (Ferrari), Carlos Sainz (McLaren), valamint Sergio Perez (Racing Point) pedig utolsó futamukra készültek jelenlegi csapatukkal.
It's truly been a season like no other...
— Formula 1 (@F1) December 13, 2020
drivers
Grands Prix
drivers on the podium
countries
brand new winners
And countless unforgettable moments! Thank you for being part of the ride #AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/PAheWsTiFj
A rajtnál mindenki simán eljött, az első 10-en belül szinte mindenki megtartotta a rajtpozícióját. Verstappen simán az élen maradt, Bottas és Hamilton pedig maradtak a dobogós pozícióba.
Az első jelentősebb esemény a 10. körben történt. Perez alatt megállt az autó, így pedig bejött a Safety Car. Mivel a gumikopás elég nagynak bizonyult, így majdnem mindenki kijött a boxba a keményebb keverékű abroncsokért, hiszen így kevesebb időt buktak. Az élmezőnyben ez változást nagyon nem hozott, a legtöbbet viszont azok nyerték vele, akik eleve a keményen indultak. Két jó példa erre Ricciardo és Vettel, akik az ötödik és a hetedik pozícióba léptek fel.
VIRTUAL SAFETY CAR DEPLOYED (LAP 10/55)
— Formula 1 (@F1) December 13, 2020
Perez is OUT with a mechanical issue #AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/uz927R7ZMK
Bár a mezőny így összébb rázódott, a sorrendet illetően nagy változások továbbra sem történtek. A taktika szempontjából Charles Leclerc volt az egyik legmerészebb, aki a 23. körben jött ki először friss gumikért, pedig a monacói közepeseken indult. A stratégiája viszont nem igazán fizetődött ki egyik Ferraris pilótának sem, mindketten a pontszerző zónán kívül zártak a végén.
Sokat nyert ugyanakkor Ricciardo. Az ausztrál csak a 40. körben állt ki a boxba, végül a 11. helyről rajtolva a 7. helyen intették le a futam végén és még a leggyorsabb kör is az övé lett.
A kissé eseménytelen futamon végül Max Verstappen tudott győzni. A holland pilóta nagyon elkapta a fonalat és sima rajt-cél győzelmet aratott. Pályafutása 10. sikerét szerezte ezzel, ezen a pályán pedig az elsőt. Korábban volt már Red Bullos győzelem a Yas Marina versenypályán, Vettel három alkalommal is nyert itt az energiaitalos alakulattal.
A dobogóra Bottas és Hamilton fértek még fel, utóbbi pedig kivételesen jó szezont tudhat a magáénak. Megszerezte hetedik világbajnoki címét, övé lett a legtöbb futamgyőzelem az F1-ben, a kihagyott Szahíri Nagydíjat nem számítva pedig csak két olyan futama volt idén melyen nem állhatott fel a pódiumra.
A világbajnokság következő szezonja a tervek szerint 2021 március 21-én rajtol.
Your final classification of 2020 #AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/RpWlMFOeOW
— Formula 1 (@F1) December 13, 2020