A rajtot egyértelműen Räikkönen kapta el a legjobban, s bevágott az első sorból startoló két Mercedes közé, az első kanyarban pedig másodikként tudott elfordulni a vezető Hamilton mögött. A pole pozícióból induló Valtteri Bottas (Mercedes) az első néhány száz méteren visszacsúszott negyediknek, de a harmadik kanyarban visszavette a második helyet, miközben Räikkönen Verstappennel csatázott. Az első kör végén így Hamilton, Bottas, Verstappen volt a dobogós helyeken száguldók sorrendje, míg a hatodik rajtkockából induló Vettel visszaesett a nyolcadik pozícióba, de a harmadik kör elején már ismét hatodik volt.
A 14. körben Bottas kénytelen volt feladni a versenyt, mert tönkrement az autójában a sebességváltó. A félreállt Mercedes mentésének idejére a versenybíróság elrendelte az úgynevezett virtuális biztonsági autós fázist, így másfél kör erejéig a pilóták meghatározott tempóban mentek körbe a Red Bull Ringen. Ebben az időszakban a mezőny nagy többsége behajtott a boxba és letudta a kötelezően előírt egy kerékcserét, a versenyt vezető Hamilton ugyanakkor nem állt ki friss abroncsokért.
A 20. körben Hamilton mögött Verstappen és Räikkönen száguldott a második és harmadik helyen, Daniel Ricciardo (Red Bull) negyedik, Vettel pedig ötödik volt. Ricciardo a 21. körben feljött harmadiknak, miután kihasználta, hogy Räikkönen hibázott a második kanyarban. A 25. kör végén Hamilton is kiállt egy kerékcserére, és negyediknek jött vissza a pályára, egy másodperccel megelőzve az ötödik Vettelt.
A féltávhoz érve, a 36. körben Ricciardo autóján szinte teljesen elhasználódott a bal hátsó gumi, így az ausztrál pilótának újfent ki kellett mennie a boxba egy kerékcserére. Közben Vettel megtámadta és meg is előzte Hamiltont, aki egyre ingerültebben kérte számon a csapatán, hogy a virtuális biztonsági autós időszak alatt miért nem hívták ki kerékcserére.
Húsz körrel a leintés előtt Verstappen magabiztosan vezetett, mögötte pedig Räikkönen és Vettel haladt a második, illetve harmadik helyen. Hamilton negyedik volt, de ismét be kellett jönnie a boxba egy kerékcserére, amely után Ricciardo mögé, ötödikként tért vissza a pályára.
Ricciardo egy körrel később műszaki hiba miatt feladta a küzdelmet, a hajrában pedig Hamilton is hasonlóan járt: a versenyautója lelassult, s a brit pilóta kénytelen volt kiállni.
Verstappen végül gond nélkül győzött, a Mercedes idén először nem szerzett pontot, miközben a Haas istálló kiváló versenyt és kettős pontszerzést ünnepelhetett: Romain Grosjean negyedik, Kevin Magnussen ötödik lett.
A vb egy hét múlva Silverstone-ban, a Brit Nagydíjjal folytatódik.
Végeredmény, Osztrák Nagydíj, Spielberg (71 kör, 306,452 km, a pontszerzők):
1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:21:56.024 óra
2. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1.504 másodperc hátrány
3. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 3.181 mp h.
4. Romain Grosjean (francia, Haas) 1 kör h.
5. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1 kör h.
6. Esteban Ocon (francia, Force India) 1 kör h.
7. Sergio Perez (mexikói, Force India) 1 kör h.
8. Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 1 kör h.
9. Charles Leclerc (monacói, Sauber) 1 kör h.
10. Marcus Ericsson (svéd, Sauber) 1 kör h.
A vb-pontversenyek állása 9 futam után (még 12 van hátra):
pilóták:
1. Vettel 146 pont
2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 145
3. Räikkönen 101
4. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 96
5. Verstappen 93
6. Bottas 92
7. Magnussen 37
8. Alonso 36
9. Nico Hülkenberg (német, Renault) 34
10. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault) 28
11. Perez 23
12. Ocon 19
13. Pierre Gasly (francia, Toro Rosso) 18
14. Leclerc 13
15. Grosjean 12
16. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren) 8
17. Lance Stroll (kanadai, Williams) 4
18. Ericsson 3
19. Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso) 1
csapatok:
1. Mercedes 237 pont
2. Ferrari 214
3. Red Bull 164
4. Renault 62
5. McLaren 40
6. Force India 28
7. Haas 27
8. Toro Rosso 19
9. Sauber 13
10. Williams 4
(TK via MTI)