A nyolcadik helyen teljesítő magyar hajós az M4 Sport keddi Sportreggeli műsorában beszélt többek között motivációjáról, élményeiről. „Az, hogy meg tudom csinálni, az kevés, itt a teljesítmény az, ami vonzó. Milyen átlagsebességre vagyok képes, mennyi idő alatt tudom abszolválni egyik, majd másik óceánt, és az egész utat” - mondta a 63 éves sportember, hozzátéve, hogy mindenképpen 100 napon belül akarta teljesíteni a távot, sőt, célja volt, hogy 90 napnál is jobb eredményt produkáljon, ami nem rajta és saját tervezésű hajóján, a Spirit of Hungaryn, hanem sokkal inkább az időjáráson múlott.
Fa Nándor elárulta, hogy karácsonyra családtagjai, barátai kis ajándékokat rejtettek el a vitorlásban, és ő maga "egy arasznyi" karácsonyfát is vitt magával, ám a karácsonyi hangulaton mindössze öt perc alatt túltette magát.
A győzelmet Armel Le Cléach rekordidővel szerezte meg: az új csúcs 74 nap 3 óra 35 perc 46 másodperc.
A verseny még mindig tart
Már 12-en teljesítették a Vendée Globe szóló földkerülő vitorlásversenyt, melynek legutóbbi célba érkezője a viadal történetének legfiatalabb hajósa, a francia Alan Roura. A verseny honlapja szerint a 23 éves sportember - aki vasárnap ünnepli majd 24. születésnapját - hétfőn reggel, 105 nap 20 óra 10 perc és 32 másodperc után érte el a célvonalat a franciaországi Les Sables d,Olonne partjainál.
Roura érkezése után már csak hatan vannak a nyílt vízen. A legközelebbi célba érkező a mezőny korelnöke, a 66 éves amerikai Rich Wilson lesz, várhatóan kedden.
Mögötte az új-zélandi Conrad Colman halad, aki sokáig a tizedik volt a versenyben, ám tíz napja, kevesebb mint 800 tengeri mérföldre a céltól egy óriási viharban eltört az árboca. A Barcelona World Race-en Fa Nándorral szerepelt Colman napokig egy helyben állt és árbocot próbált barkácsolni, illetve szükségvitorlát készített. Hat napja ismét vitorlázik, ám ellenszélben, így sebessége mindössze három csomó (5,4 km/óra).
A mezőnyt, amely tavaly november 6-án indult útnak, eredetileg 29 hajó alkotta, 11 azonban már feladta a viadalt. (MTI)